Kategória: Aktuális.

A Coca-Cola Karácsonyi Karaván december 6-án indult el országjáró körútjára, és összesen tizennégy helyszínre, így Nyíregyházára, Békéscsabára, Szolnokra, Jászberénybe, Balatonfüredre, Tamásiba, Mohácsra, Dunaújvárosba, Győrbe, Fertődre, Körmendre, Balatonboglárra, Székesfehérvárra, legvégül pedig a fővárosba, Budapestre vitte el a karácsony varázsát.

A Coca-Cola Karácsonyi Karaván a két hét alatt megtett 2126 kilométer során 112 településen haladt át és 379-en integettek neki. A karaván színpadán 278 karácsonyi dalt énekeltek el a fellépők. Közel tízezren látogattak el a karavánhoz, akik közül 1278-an küldtek karácsonyi üzenetet a helybélieknek, a legtöbbet Balatonfüreden, Székesfehérvárott és Budapesten.

Takács Nikolas_Coca-Cola Karácsonyi Karaván

Az érdeklődőket kézműves alkotóház várta, a Mintapinty és a Matiné zenekar vidám programmal készült a fiatalabb korosztály számára, Takács Nikolas, a Fool Moon és Wolf Kati pedig adventi élőkoncertet adott. A karavánnál „feladott” karácsonyi üzenetekből és az üzenet küldőinek fényképéből egy montázs készült, amelyet az adott település legforgalmasabb részein láthatnak viszont a helyiek. A Magyar Vöröskereszt önkéntesei adományokat gyűjtöttek, emellett a Coca-Cola Magyarország a karitatív szervezet segítségével mind a tizennégy helyszínen tíz rászoruló helyi családnak adott át karácsonyi ajándékcsomagot.

A Coca-Cola Karácsonyi Karaván látogatói körében készült egy kutatás, amely szerint a kérdőívet kitöltők 81%-ának kedvenc családi ünnepe a karácsony, ezt 13%-kal a születésnap követi a rangsorban.  A válaszadók 59%-a azt szereti igazán ebben az ünnepben, hogy együtt van a család, 19% pedig a meghittséget és a nyugalmat értékeli a legjobban karácsonykor. A megkérdezettek 99%-a szokott ajándékozni karácsonykor, sőt a válaszadók közel fele több mint tíz embert ajándékoz meg az ünnepek alatt. 55%-uk készít saját kezűleg is ajándékot szeretteinek, barátainak. A legtöbben ajándékként karácsonykor szeretetre vágynak, de sokan örülnének kézzelfogható dolgoknak, mint például telefonnak, autónak, utazásnak, de akadnak, akik kisállatot vagy cukrászkellékeket szeretnének.

A válaszadók több mint fele vesz részt az ünnepek közeledtével önkéntes munkában, adományoz a rászorulóknak vagy próbál más módon segíteni.

Coca-Cola Karácsonyi Karaván

„Azt is gondolhatnánk, hogy másokon segíteni és jót tenni akár idegen emberekkel, velünk született emberi tulajdonság, pedig mint általában a viselkedésünket meghatározó jellemzők, ez is az első fontos emberi kapcsolatokban alakul ki. Fontos tudnunk azonban, hogy a tulajdonság hátterében valójában egy lélektanilag meghatározó adok-kapok viszony húzódik meg. Ha valaki jót tesz valakivel, az maga is jó érzéseket fog átélni: a másik hálája vagy boldogsága valódi megerősítéssel szolgál, fejleszti az önbizalmat, az optimizmust és a hasznosság érzését. Minden jótékony cselekedet valójában emeli saját életünk értékét is, így a jócselekedetek gyakorlása nagyon fontos és hasznos” – mondta Tari Annamária pszichoterapeuta.

A megkérdezettek a lehetőségeikhez mérten egészen a legapróbb dolgoktól a nagyobb adományokig próbálnak segíteni, így közülük sokan pénzt és ruhákat adományoznak, többen gyerekeken szeretnének segíteni és sokan támogatják adományokkal a Magyar Vöröskeresztet is.

„Érdekes megfigyelni, hogy jótékonyságunk mire terjed ki és mire nem. Van, aki szívesen ad például tárgyakat, de nem ad pénzt, van, aki inkább csekket tölt ki, minthogy bármilyen holmijától megváljon, és van, aki megmarad a jó tanácsoknál. Hogy miről tudunk lemondani és a másik rendelkezésére bocsátani, már karakterfüggő jellemző. Hétköznapi apró jócselekedeteink, mint például az, hogy magunk elé engedünk-e valakit a sorban, vagy autóban ülve engedjük-e besorolni a másik autóst, kisegítünk-e valakit jó tanáccsal az utcán, vagy vásárolunk-e a hajléktalanoktól újságot, szinte fel sem tűnnek, noha meghatározó befolyással vannak személyiségünkre” – tette hozzá Tari Annamária.
(BrandTrend)