Kategória: Aktuális.

Igen jó évet zár majd a hazai turisztikai szektor, a legfrissebb adatok arról tanúskodnak, hogy szinte minden területen sikerült felülmúlni a tavalyi számokat. Nincs ez másként a hivatásturisztika területén sem, Magyarországon az év első hat hónapjában 1197 konferenciát – ennek mintegy 40 százaléka nemzetközi esemény volt – rendeztek, ami több mint 10 százalékos növekedést jelent a korábbi számokhoz képest. Az adatokból látszik, hogy bár közel 190 ezer résztvevővel számol a statisztika, az igazán nagy, ezer fő feletti rendezvények száma mindössze néhány tizedszázalék. Igény pedig láthatóan lenne, de hiányzik az infrastruktúra.  Ezen változtathat majd az állam által is szorgalmazott, több tízmilliárd forintos költségvetésből európai uniós források bevonásával megvalósuló kongresszusi központ. Az igazi fellendülésre addig minden bizonnyal várni kell a rendezvénypiacon is – hangsúlyozta a Kiss Zsolt, a rendezvénytechnikai megoldásokat kínáló rentIT Kft. ügyvezetője.

rendezveny

Az utolsó hónapok az évben rendszerint erősek, hiszen a konferenciák mellett a vállalati rendezvények is élénkítik a keresletet.  Mivel a piacon számos cég kínálja szolgáltatásait, a tapasztalatok alapján az innovatív és egyedi koncepcióval lehet csak kitűnni a tömegből, a megrendelők ugyanis értékelik a jó ötleteket, miközben egyre gyakoribb elvárás a költségoptimalizálás is – állítja a szakember. A sikeres rendezvény egyik alapfelvétele, hogy azt az adott vállalatra kell szabni. Ehhez a friss ötletek mellett (szoftver) nagyon fontos az eszközpark (hardver) is, amellyel az előbbieket megvalósítják. Az akár több tízmillió forintos éves eszközberuházás ugyanakkor komoly versenyelőnyt jelent, hiszen igény esetén akár több száz táblagépet is biztosítani kell egy adott rendezvényre.  A megrendelők azt is értékelik, ha minden szolgáltatás egy kézben fut össze. Éppen ezért a rentIT a kiszolgáló informatikai háttér kulcsrakész átadását, üzemeltetését és a teljes körű zökkenőmentes lebonyolítását is vállalni tudja. Az ilyenfajta ügyfélkiszolgálás nem csak itthon sikeres, a cég az elmúlt időszakban számos külföldi megbízást kapott Európán belül, sőt kívül is.

A távolság jelentett többlet költségekkel ugyanis az olyan helyeken, ahol egyébként sem feltétlenül áll rendelkezésre megfelelő háttér, mindenképpen kalkulál a megrendelő. Ez pedig már nem feltétlenül jelent akkora tételt, amely mellett ne lehetne kedvező árat biztosítani. A külföldi megrendelések esetében egyébként még inkább számít a megfelelő rendezvénykoncepció.
(BrandTrend)