Kategória: Aktuális.

A reklámadóblog.hu kérdéseket tett fel a NAV-nak a reklámadó-nyilatkozat kiadását megtagadó közzétevők bejelentésének lehetőségeiről. Az adóhatóság válaszában arról tájékoztatta a blog olvasóit, hogy a megrendelők ezt papír alapon és kötetlen formában tudják megtenni. A NAV felhívta a figyelmet arra is, hogy 2015-től ez csak egy lehetőség a megrendelők részére nem törvényi előírás. Ha 2015-ben valaki egyszer sem kap 2,5 millió forint összeget meghaladó számlát reklám-közzétételről, akkor felesleges a bejelentéssel foglalkozni, mivel ebben az esetben reklámadó- és társasági adófizetési kötelezettség sem terheli. – tette hozzá Balogh László, a reklámadóblog szakértője.

Ha a megrendelésekről szóló számla összege meghaladja a 2,5 millió forintos összeget, de a megrendelő nem kap reklámadó-nyilatkozatot a közzétevőtől akkor a megrendelők mentesülhetnek a szankciók alól. Ehhez a NAV-nak kell bejelenteni a közzététel ellenértékét, a közzétevő személyét és a tényt, hogy a megrendelő – kérése ellenére – nem kapott reklámadó-nyilatkozatot a közzétevőtől.

Az adóhatóság felhívta a figyelmet arra is, hogy a bejelentéshez érdemes mellékelni annak a dokumentumnak a másolatát is, amely hitelt érdemlően igazolja a tényt, hogy a megrendelő bekérte a reklámadó-nyilatkozatot a közzétevőtől. – írja a reklamadoblog.hu. A weboldalról egyébként már letölthető az a formanyomtatvány is, amely jövőre segítheti a megrendelőket a bejelentés elkészítésében.

Balogh László szerint a bejelentés lehetősége azoknak a megrendelőknek kedvez, akik nagy értékben rendelnek meg internetes hirdetéseket a Google-től és a Facebook-tól. Szintén kérdésként merült fel, hogy az adóhatóság a bejelentések részletes adatainak a birtokában tervezi-e behajtani a reklámadó összegét ezektől a cégektől, azonban a bejegyzés közzétételéig erre nem érkezett válasz.
(BrandTrend)