Kategória: Aktuális.

Egy éve van jelen Magyarországon az eMAG, és ez idő alatt az oldal máris megsokszorozta látogatottságát, amivel a hazai e-kereskedelmi piac egyik meghatározó szereplőjévé vált. Közép-Kelet-Európa legnagyobb online kereskedője folyamatosan bővíti termékportfólióját: a kezdetben műszaki termékeket forgalmazó webáruház kínálatába a közelmúltban a könyvek és a háztartási nagygépek is bekerültek, az eMAG november 28-i Black Friday akciója pedig egy nap alatt 1,7 milliárd forintos forgalmat hozott.

Az eMAG.hu látogatottsága a 2014-es évben folyamatosan növekedett, és a novemberi hónapban érte el a legmagasabb értéket, a több mint három és félmilliós látogatásszámot. Ugyanebben a hónapban már az érdeklődők negyede érkezett mobileszközről, amely a forgalom több mint 24 százalékát jelentette.

Az oldal indulásakor körülbelül hatezer termék volt az eMAG magyarországi raktárában, idén júniusban már átlépte a 20 ezret, jelenleg pedig már ennek több mint tízszerese, vagyis 70 ezer fölött van az árucikkek száma. A kiugró novemberi értékhez nagymértékben hozzájárult az eMAG által meghirdetett Black Friday akció, ami november 28-án rekord forgalmat hozott: mindössze egy nap alatt összesen 1,7 milliárd forint értékben vásároltak a magyar fogyasztók élve az online kereskedő akciós kínálatával.

„Rendkívül büszkék vagyunk az elmúlt egy évben Magyarországon elért eredményeinkre, és biztosak vagyunk benne, hogy a tervezett fejlesztéseink tovább erősítik majd piaci pozíciónkat. A Marketplace felület elindítása remek lehetőséget kínált számunkra a portfóliónk bővítésére partnereinken keresztül, és ez a folyamat jövőre is folytatódik” – mondta el Szabó Tünde, az eMAG PR és kommunikációs menedzsere.

Az eladási mennyiségeket tekintve az elmúlt 12 hónap alatt a legnépszerűbb termékek a mobiltelefonok voltak, a vásárlások értékét tekintve viszont a külső merevlemezek, a laptopok, a fényképezőgépek, a tabletek, valamint a televíziók.

Érdekesség, hogy az online kereskedő elmúlt évi statisztikája alapján a legnépszerűbb keresőszavak az Xbox, a Samsung, a tablet, a Sony, a Nokia valamint az LG voltak, és csupán egyetlen keresőszó fért bele a top 25 keresési listába, amely nem műszaki cikk: a Lego.

Bár hazánkban jelenleg még az urak vannak túlsúlyban, az eMAG statisztikái szerint a megrendelések valamivel több, mint egyharmadát, 34 százalékát a hölgyek kezdeményezték oldalukon. Ám míg a férfi vásárlók esetében a tíz leggyakrabban vásárolt termék között kilenc IT illetve műszaki termék, addig a nők esetében csupán hat tartozik ebbe a kategóriába.

A hazai települések versenyében pedig nem meglepő módon Budapest vezet az összes vásárlás 31 százalékával. De a vidéki nagyvárosokból is egyre több megrendelést regisztrálnak: itt egyértelműen Székesfehérvár, Nyíregyháza, Pécs, Debrecen és Szeged vezeti a listát.

„Fontos számunkra a vásárlóink elégedettsége, ezért indítottuk el augusztusban az új segítség oldalunkat, ami amellett, hogy sok fontos információval szolgál számukra, segít a tájékozódásban. A vásárlási döntések megkönnyítésére fejlesztettük ki a vásárlói vélemény funkciót, melynek köszönhetően értékelni lehet a megvett termékeket, illetve az igénybe vett szolgáltatásokat. A november elején megújult főoldallal pedig még egyszerűbbé és felhasználóbaráttá tettük a vásárlási folyamatot” – mondta a felhasználók dolgát megkönnyítő fejlesztésekről Szabó Tünde.
(BrandTrend)