Kategória: Aktuális.

Az idei év harmadik negyedévben 12,3%-os bővülést mutat az IAB Adex NORI vagyis a Negyedéves Online Reklámköltési Index – tette közzé az IAB Médiaszekciója a tagjai körében a Pwc közreműködésével, önbevallásos módszerrel elkészített felmérését.

A bevallásban résztvevő cégeknél a legnagyobb bevételi súlya a pénzintézeti, biztosító és a  távközlésnek szegmensnek volt a harmadik negyedévben. Ez a két szektor több mint a NORI duplájával növelte online költéseit a bevallói körében. Az ugyancsak jelentős méretű kereskedelem ágazat ugyanakkor csökkentette online reklámköltését.

A hirdetési formák között domináns maradt a display, de valamivel a NORI alatt növekedett az ilyen típusú reklámköltések értéke. Az online hirdetési piac fő mozgatórugója most is a mobil reklámozás bővülése volt. A mobil mellett a szöveges hirdetések bővültek az index feletti ütemben.

Az idei tendenciát követve a NORI-nál nagyobb ütemben bővült a direkt, közvetlenül a hirdetőktől származó bevételek aránya. Az indirekt, azaz ügynökségi költések aránya azonban továbbra is a bevallók bevételeinek többségét teszi ki.

iab adex nori

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről.

A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában.

A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac  aktuális teljesítményéről.

Időszak NORI
2012 q1 3,2%
2012 q2 0,5%
2012 q3 6,8%
2012 q4 -0,1%
2013 q1 2,1%
2013 q2 6,1%
2013 q3 5,9%
2013 q4 11,7%
2014 q1 17,2%
2014 q2 13,7%
2014 q3 12,3%

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette: Adaptive Media, Axel Springer Magyarország, CEMPSH, Centrál Médiacsoport, Est Media Group, EVO Media, Gmedia, Grabowski Digital, Használtautó, Híreső, HVG Kiadó, HWSW, Infinety, Madhouse, Magyar Jeti, MTM-SBS, MTVA Online, Net Média, NoSalty, Optimusz Direkt Marketing, Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató, ReachMedia, Ringier Online, Russmedia, R-Time, Schibsted, Thinkdigital
(BrandTrend)