Kategória: Aktuális.

Decemberben új francia ételkülönlegességgel bővül a Michelin-csillagos Borkonyha étterem kínálata. A gasztrovilág egyik legelismertebb séfjének konyhájában két héten keresztül lehet megkóstolni az új autómodell ihlette céklás kecskesajt bonbonnal tálalt provence-i nyúlcombot.

sarkozi_akos_07

Sárközi Ákost 2014-ben kérte fel a Peugeot, hogy legyen az Év Autójának, a Peugeot 308-nak az egyik nagykövete. 2014-ben az Év Férfijának is megválasztott sztárséf az autóval való néhány napos ismerkedés során ihletet gyűjtött következő ételkölteményéhez, és hamarosan megszületett az egyedülálló fogás ötlete. Ákos a következőképpen írta le az inspiráció folyamatát: „Számomra minden alkalom, amikor úton vagyok, egyben új lehetőség is arra, hogy izgalmas új ételeket fedezzek fel. Amikor először ültem be az új Peugeot-ba és a panorámatetőn keresztül az egész utasteret átjárta a napfény, rögtön egy dél-franciaországi utazás emlékei jutottak eszembe. A helyi piacterek, az ott kapható árúk minősége, a színek és az egész atmoszféra lenyűgöző volt. Már tudtam is, hogy valamilyen provence-i ételspecialitást fogok készíteni. Így választottam ki az étel fő komponensét, a franciáknál nagyon népszerű nyúlcombot. A következő lépés a további összetevők kiválasztása volt, de hamarosan erre is választ adott a 308. Sötétedéskor az autóban a műszerfal és az érintőképernyő piros világítása olyan hatást keltett, mint amilyet egy különleges céklabonbon látványa nyújt egy gondosan megterített asztalon. Így született meg a céklás kecskesajt bonbonnal tálalt provence-i nyúlcomb ötlete”

A fogás a rakott krumplihoz hasonló rétegelt technikával készül. A kicsontozott nyúlcomb szeletek között egy-egy réteg paraj helyezkedik el, majd préselve történik az így készült fogás kihűtése. Végül szeletelve, facsart cékla levével, élénk piros színű kecskesajt bonbonokkal tálalva kerül az étel a vendég elé.

Provence-i nyúlcomb á la Sárközi Ákos

„A Michelin-csillag a tökéletesség nemzetközi szimbólumává vált a szakácsművészet területén, elnyerése a legnagyobb sikert jelenti egy séf szakmai pályafutása során. Hasonlóan nagy elismerés a Peugeot számára az Év Autója díj. Azért is nagyon örülünk, hogy Sárközi Ákos elfogadta a felkérésünket erre a játékos kísérletre, mert nem csak olyan séffel szerettünk volna együtt dolgozni, aki kiváló referenciákkal büszkélkedhet, hanem olyat, akinek a személyisége közel áll a Peugeot által képviselt szellemiséghez: vannak egyéni elképzelései, és meg is tudja valósítani azokat”mondta el az együttműködés kapcsán Bálint Zsófia, a PEUGEOT Magyarország 
Marketing és PR igazgatója.

A megálmodott remekművet december elejétől két héten át lehet megkóstolni az étteremben.
(BrandTrend)