Kategória: Aktuális.

Ez meglepő fordulatnak számít piaci körökben – derül ki a reklamadoblog.hu kommentárjából. 2015-től az adatbázisban szereplő reklámközzétevőknek már nem kell nyilatkozniuk megrendelőik felé a reklámadó-bevallási és fizetési kötelezettségükről.

A hirdetések közzétevői 2014. decemberétől már bejelentkezhetnek abba az adóhatóság által vezetett közzétevői adatbázisba, amellyel kiválthatják a reklámok megrendelői felé fennálló nyilatkozattételi kötelezettségüket. Az adatbázis először 2015. január 1-én lesz elérhető a NAV honlapján. Balogh László, a reklámadóblog szerzője kiemelte, hogy az elmúlt napok fő kérdése az volt piaci körökben, hogy milyen formában tudnak majd bejelentkezni a reklámközzétevők az adóhatósági adatbázisba, és miről kell majd pontosan nyilatkozniuk a NAV-nak.

Az Adóhatóság honlapján december 2-án az alábbi közleményt tette közzé:

„A nyilvántartásba való bejelentkezésre irányuló kérelem kötetlen formában, papír alapon nyújtható be az illetékes alsó fokú adóigazgatósághoz, az eljárás illetékmentes. A postai beérkezés, illetve a kérelmek feldolgozásához, elbírálásához szükséges időtartam miatt javasoljuk, hogy azon közzétevők, akik 2015. január 1-jétől szerepelni kívánnak a nyilvántartásban, kérelmeiket – lehetőség szerint – december közepéig juttassák el az adóhatósághoz.”

Az adóhatóság tehát kötetlen formában és papír alapon várja a reklámközzétevők bejelentkezéseit, ami meglepő fordulatnak számít – tette hozzá Balogh László. Ez alapján ugyanis valószínűsíthető, hogy az adóhatóság manuálisan dolgozza majd fel a közzétevők adatait, ezért még az sem teljesen egyértelmű, hogy az adóhatóság által vezetett közzétevői adatbázis milyen adatokat tartalmaz majd. Közzétevői körökben az volt a várakozás, hogy a bejelentkezést valamilyen erre rendszeresített formanyomtatványon vagy nyomtatványkitöltő programon keresztül lehet majd megtenni. A megrendelői oldal számára pedig az maradt nyitva kulcskérdésként, hogy a közzétevői adatbázis mennyire lesz kereshető és szűkíthető: vannak olyan ügynökségek ugyanis, amelyek havonta több száz vagy több ezer közzétevővel állnak kapcsolatban. Számukra mindenképpen fontos volna, hogy az adóhatóság közzétevői adatbázisa tetszőlegesen szűkíthető legyen.

Balogh László álláspontja szerint a papíralapú és kötetlen formában történő bejelentkezés ideiglenes megoldás lehet, előbb-utóbb várható egy erre rendszeresített formanyomtatvány kialakítása. Erre az Adóhatóság részéről az első hónapok tapasztalatai alapján kerülhet sor.
(BrandTrend)