Kategória: Aktuális.

A PayPal bejelentette, hogy röviddel a nyugati EU-országok után Közép- és Kelet-Európában is bevezeti PayPal Refunded Returns szolgáltatását, amely lehetővé teszi, hogy a nem megfelelő árut ingyenesen visszaküldjék a felhasználók. A szolgáltatás létjogosultságát jelzik annak a kutatásnak az eredményei is, amelyet a Gemius kutatócég végzett a közelmúltban a PayPal megbízásából, miszerint a magyarországi online vásárlók döntését is nagy mértékben befolyásolja az ingyenes visszaküldés lehetősége.

online vasarlasi szokasok_paypal

A közép- és kelet-európai régióra jellemző, hogy a fogyasztók egyre többet vásárolnak online és egyre körültekintőbbek a vásárlás során. A magyarok 26%-a három havonta egy-két alkalommal vásárol az interneten, 22%-uk viszont havonta átlagosan több alkalommal is rendel. Fontos megjegyezni, hogy a fogyasztók szerint az internetes vásárlás már nem rejtély, és felfedezték előnyeit. Ezért nem is meglepő, hogy a magyarok igényei is igazodnak az e-kereskedelem globális trendjeihez. A kutatás kimutatta, hogy nagy növekedési potenciál van még az e-kereskedelemben, mivel a vásárlók még többet rendelnének, ha nem kellene olyan költségekkel számolniuk, mint a nem megfelelő áru visszaküldésének szállítási költsége. Ennek is köszönhető, hogy a bizalom sarokkövének számító PayPal vásárlóvédelem immár a visszaküldés költségeire is kiterjed.

Mivel a szállítási költségek fontos kritériumot képeznek az online vásárlás során (a magyarok 34%-a csak akkor vásárol, ha ingyenes a kiszállítás), nem meglepő, hogy a válaszadók 71%-a mondta, hogy többet vásárolna online, ha ingyenesen küldhetné vissza a nem megfelelő árut. Sőt a magyarok 70%-a ellenőrzi, hogy van-e lehetőség ingyenes visszaküldésre, a vásárlási döntéseknek pedig 15%-a született meg azért, mert a kereskedő ingyenes visszaküldési lehetőséget biztosított. A válaszadók 57%-a szerint jó, ha van lehetőség az ingyenes visszaküldésre, és mindössze 7% mondta, hogy egyáltalán nem fontos számára.

“Ma már nem meglepő, hogy a fogyasztók bármit és bárhonnan megvásárolhatnak anélkül, hogy elhagynák a lakásukat vagy az irodát, így az online vásárlással kapcsolatos elvásárok is magasabbak, mint korábban” – mondta Damien Perillat, a PayPal Közép- és Kelet-Európáért felelős ügyvezető igazgatója. – Az e-kereskedelmet egyre inkább jellemzik a regionális, sőt globális rendelések – főleg az EU országaiban, ezért az olyan megoldások, mint a PayPal ingyenes visszaküldési szolgáltatása hamar új normává válik. Az ehhez hasonló igények felmérése és a nekik történő megfelelés nem csupán versenyképességi kérdés számunkra, hanem tovább  építi az emberek e-kereskedelembe vetett bizalmát is a kelet- és közép európai régióban” – tette hozzá.

A PayPal Refunded Returns szolgáltatás lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy még jobb vásárlási élményt kínáljanak vásárlóiknak. A szolgáltatás a tesztidőszak keretében 2014 december 31-ig lesz aktív.
(BrandTrend)