A Kreinbacher Birtok 2011-ben új birtokközpontjuk, egyben pezsgőpincészetük és érlelőjük átadásával izgalmas küldetésre vállalkozott, Somlón elsőként kezdtek pezsgőkészítésbe. Ezért a korábbitól markánsan eltérő új arculat célja az volt, hogy – az új projekthez hasonlóan – egy lendületes huszárvágással átrajzolja a Kreinbacher Birtokról alkotott képet, a fogyasztók nevük hallatán ne csak boraikra, de az új termékvonalra, pezsgőikre is gondoljanak.
A Birtok csapata professzionális héttérrel dolgozik, egy champagne-i pincemester, Christian Forget is segíti munkájukat. Így a briefnek az is része volt, hogy prémium pezsgőik megjelenése is ezt a profizmust tükrözze, nemzetközi mezőnyben is megállja majd a helyét.
A feladatra Unger Zsolt designert kérték fel, aki Surányi Miklóssal és Demján Szilárddal közösen kezdte meg a koncepció kidolgozását. Korábbi munkáik, a Bortársaság vagy a Sauska arculatának tervezése után a borok világában már otthonosan mozogtak, de az első lépés ez esetben is a kutatás volt.
Az utóbbi évben szorosan együtt dolgoztak a birtok csapatával, a márka építésekor a borvidéket és borászati munkájukat, az Ekler Dezső tervei alapján épült birtokközpontot, a pezsgőkészítés fázisait is részleteiben megismerték. A márkafilozófia és csomagolás ennek a munkának az eredménye, a borászat szeptemberben a Budavári Borfesztivál első napján mutatkozott be egységes új arculatával, a LED fényekkel kiemelt kiállítói stand tervezője és kivitelezője a Flashlight volt. Október közepétől a nagyközönség a Bortársaság polcain találkozhat a palackokkal, a címkék és kartonok mellett a teljes rebranding része volt a katalógusuk és weboldaluk megújulása is.
A központi arculati elem, az új logón és címkéken végig futó stilizált huszárvágás a magyarság kreatív, olykor váratlan és vakmerő megoldásainak szimbóluma – ezen szellemiség mentén kezdett pezsgőkészítésbe a Birtok is. Az aszimmetrikus, a szokásos kereteken túllépő has- és nyakcímke lendületes és modern megjelenést ad a palackoknak, egyben a birtokközpont építészeti megoldásaira is rezonál. A formabontó megoldást színben és tipográfiában klasszikus stílussal ellenpontozták a tervezők. A champagne-okra különösen jellemző, emblematikus nyakcímke dísze a somlói bazalttömbök alatt tavasszal elsőként virágzó növény, a hóvirág szirmaiból áll. Ehhez egy terroirjegy adta az ötletet, hiszen Somló a legkorábbi tavaszodású borvidék, ahol a hóvirágok korán nyílnak.
A címkén túl: a Futur Classique filozófia
A Kreinbacher Birtoknak még nincs évtizedes tapasztalata a pezsgőkészítésben, teljesen új vállalkozás legkisebb borvidékünkön, furmintból, tradicionális módszerekkel pezsgőt készíteni. „Munkánkkal azt szeretnék elérni, hogy pezsgőik idővel klasszikussá érjenek, a borkultúra megújulása után végre a tradicionális pezsgők trendhulláma is megerősödjön.” – foglalta össze Prisztavok Zoltán, kereskedelmi és marketing vezető. A sikerhez pedig a minőség a legfontosabb, ezért a Futur Classique a pezsgőkészítésben alkalmazott irányelveiket, módszereiket foglalja össze.
(BrandTrend)