A globális kihívásokkal szembenéző reklámipar számára minden ország fontos, akik a WHO vagy az ENSZ által felvetett, a reklámmal kapcsolatos kérdések tárgyalásakor elfogadhatják, vagy éppen elutasíthatják a reklám ipar által tett felelős vállalásokat, vagyis az önszabályozást. Ennek fényében különösen fontos volt a Global Advertising Summit, amelyet október 9-10-én tartottak Moszkvában, és amelyen kiemelt helyen szerepelt az önszabályozás kérdése.
A rendezvény súlyát jól mutatja a két helyszín, a Vörös térnél erre a célra felállított „Media Cube” épület, valamint Moszkva város hivatalának nagytárgyalója.
Bár nincs még önszabályozó szervezet Oroszországban, de az orosz „GVH” bevonja a döntéseibe az ipar képviselőit. Ez pedig mindenképpen biztató kiindulási alap volt a konferencián zajló párbeszédhez – foglalta össze a konferencia üzenetét Fazekas Ildikó, aki volt EASA elnökként kapott meghívást a rendezvényre, ahol a trendekről szóló szekcióban a reklámszabályozás irányairól tartott előadást, az önszabályozás kérdéseinek szentelt szekcióban pedig az önszabályozás alapelveit és gyakorlatát ismertette a jelenlevőkkel.
“A hallgatóságban a hatóságok képviselői mellett parlamenti képviselő is részt vett, és tőlük éppúgy nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam, mint az ipar képviselőitől. Örülök, hogy kedvezően fogadták az üzenetet, amely szerint mindkét fél – az ipar és a jogalkotó is -szükséges a sikeres önszabályozáshoz, és amelyre partnerként lehet tekinteni a reklámmal kapcsolatos kérdésekben” – tette hozzá Fazekas Ildikó.
Önszabályozás szempontjából a konferencia egyik legfontosabb sikere, hogy Vlagyimír Csernyikov Moszkva város reklámért és médiáért felelős vezetője a reklámozás kérdéseiről szóló kerekasztal tárgyalás indítását jelentette be, amelyre a reklámipar vezetőit hívja meg.
(BrandTrend)