A Szlovéniában, Portorož-ban megrendezett Golden Drum reklámfesztiválon bemutatták, mely reklámok voltak a legnépszerűbbek a YouTube-on az elmúlt évben a magyarországi netezők körében.
A fesztivál alkalmából idén először mutatták be a YouTube Ads Leaderboardot a régióban. A lista az érintett országokra lebontva ismerteti azokat a reklámfilmeket, amelyek a YouTube-on az elmúlt egy évben a legnépszerűbbek voltak. A YouTube Ads Leaderboard listáját olyan tényezők figyelembevételével állították össze, mint az adott országból érkező megtekintések száma, a megtekintési arány (azaz, hogy az adott hirdetés mekkora részét nézik meg) és a fizetett valamint nem fizetett megtekintések aránya (vagyis, hogy a videó hirdetésként jelent-e meg az internetező előtt, vagy ő indította el a reklámfilmet).
A magyarországi netezők körében az elmúlt évben az alábbi reklámok voltak a legnépszerűbbek a YouTube-on (2013. október 13. és 2014 szeptember 14. között):
1. Kobe vs. Messi: The Selfie Shootout
2. Volvo Trucks – The Epic Split feat. Van Damme (Live Test 6)
3. Greetings from Chuck (The epic christmas split)
4. Nike Football: Winner Stays. ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Ibrahimović, Iniesta & more
5. Jófogást mindenkinek! – Eladom-megveszem reklám
Az idei Golden Drum az első olyan reklámfesztivál a régióban, amelyen a Google kiállítóként jelent meg. “Azért döntöttünk úgy, hogy eljövünk a Golden Drumra, mert ez a régió legnagyobb reklámfesztiválja, ahol a reklám- és kreatívszakma, valamint médiaszakemberek is képviseltetik magukat. Itt bemutathatjuk, milyen kreatív technológiai és tartalomgyártási lehetőségeket nyújt a Google, főleg a YouTube, amely újraértelmezi a márkakommunikációt. A márkák a digitális korban a közönséget a tartalom létrehozásába is bevonják, nemcsak annak fogyasztásába, így teljesen új módon kapcsolódnak hozzájuk” – mondta Szelei Szabolcs, a Google magyarországi marketing vezetője. A YouTube Ads Leaderboard jól megmutatja ezt a kapcsolatot, mivel azokat a legkreatívabb reklámokat listázza, melyeket az emberek maguk akarnak megnézni.
Mailine Swildens, a Google és YouTube Kreatív Szolgáltatásainak Dél- és Kelet-Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős vezetője arról beszélt milyen új utakon lehet eljuttatni történeteket az emberekhez egy változó világban, és miért kell a márkáknak újragondolniuk történetmesélési módszereiket. Swildens kitért arra, hogyan építhető szorosabb kapcsolat a közönséggel és hogyan tanulható meg a nézőket rabul ejtő ötletes tartalom létrehozása a YouTube szenvedélyes és kreatív közösségétől. “Lenyűgöző, ahogyan a technológia és a kreativitás összekapcsolódhat egy márka építésében, miközben olyan ötletek valósulnak meg, melyek teljesen új módon nyújtanak egyedi, hasznos és megerősítő élményt a fogyasztóknak. A YouTube tökéletes felület a történetmesélésére. A YouTube-ra látogatók szenvedélyesen érdeklődnek kedvenc témáik iránt, ez pedig azt jelenti, hogy a felhasználók nem pusztán passzív nézők, hanem lelkes rajongók” – mondta Swildens. Előadásában a régióból három példát mutatott be, ahol a márkák már ennek a új iránynak megfelelően hozták létre kampányaikat. Örömteli, hogy az oroszországi Axe Archery és a Turkish Airlines globális kampánya mellett Magyarország is bekerült a három kiemelt kampány közé a Ki Mit Tube tehetségkutatóval, amely mögé a Vodafone állt be és tette azt kommunikációs kampányának központi elemévé.
Mike Glaser, a Google Creative Partnerships globális marketing vezetője korábban olyan együttműködéseket vezetett, melyekben a Google a Nike-val, az Electronic Arts-zal vagy a Burberry-vel dolgozott. Glaser előadásában a Google Art, Copy & Code nevű kezdeményezéséről, vagyis a technológia és a kreatív szakma szoros összekapcsolódásáról beszélt: “Kimondhatjuk, hogy egy olyan kreatív forradalom közepén élünk, amelyet a technológia hajt. Olyan kampányok születnek, amilyeneket még sosem láttunk: a programozás ugyanolyan fontos részévé vált a reklámszakmának, mint a képi megjelenítés és a szövegírás. A közönséggel való kapcsolatteremtés új módjait hozzuk létre, és minden márkával való közös munka valami olyat eredményez, amivel eddig senki sem találkozott: a technológia újszerű használatát, új utakat az üzenet eljuttatására, újfajta történetmesélést. Néha nem egyszerű dolog, hogy ezek a munkák a gyakorlatban is működjenek, ezért az egyedi kihívásokra kreatív megoldásokat kell találnunk.”
(BrandTrend)