Kategória: Aktuális.

Az 1967-ben Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher által alapított cég 45. évfordulóját ünnepelte 2012-ben. Az AMG a Mercedes-Benz népszerű, nagyteljesítményű autókért felelős márkájaként lenyűgöző sikereket könyvel el a motorsportokban, és emellett különleges autómodelljeiről híres. Napjainkban az AMG már száz százalékban a Daimler AG leányvállalata, amely a nagyteljesítményű gépjárművek szegmensében a csoport technológiai központja. Az AMG márka ígérete, a „Driving Performance” minden esetben garantálja a csúcstechnológiát és a hamisítatlan vezetési élményt.

C 63 AMG

Nemzetközi áttörés a 24 órás Spa-Francorchamps-i versenyen
Az AMG márkanév első két betűje a két alapító, Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher nevéből származik, míg az utolsó betű Aufrecht szülővárosára, Großaspach-ra utal. Az újonnan alapított cég hivatalos tevékenységi köre a következő volt: „Mérnöki iroda, versenymotorok fejlesztésének tervezése és tesztelése”. A cég székhelyeként egy öreg malom szolgált az Affalterbach melletti Burgstall településen, Délnyugat-Németországban. A sváb vállalat sikertörténete speciálisan felkészített Mercedes-Benz autókkal vette kezdetét, amelyek beléptek a versenysportba. Az igazi nemzetközi áttörésre 1971-ben került sor, amikor is mindenki óriási meglepetésére a Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG a 24 órás Spa-Francorchamps-i (Belgium) versenyen kategóriagyőzelmet aratott, és az összesített eredménylista második helyén végzett. A verseny-szedánt Hans Heyer és Clemens Schickendanz vezették sikerre, és az AMG egyik napról a másikra híressé vált.

  • Az AMG története a Mercedes-Benz Magyarország YouTube csatornáján, magyar felirattal:

A dinamikus kezelhetőségre és az egyediségre irányuló ügyféligények biztosították a fellendülést
A vállalat ennek a versenysikernek köszönhetően nagy hírnévre tett szert, ami segített az AMG-nek abban, hogy a Mercedes-Benz autóit gyorsabbá és vonzóbbá varázsolják. Az ügyfelek dinamikusabb kezelhetőség és különlegesség iránti vágya az 1970-es években fokozódott, amelynek eredménye valóságos fellendülés volt. A vállalat burgstalli székhelye rövid időn belül túl kicsinek bizonyult, így 1978-ban az AMG – amely akkoriban már 40 embert foglalkoztatott – Affalterbach-ba költözött.

  • Virtuális túra az AMG Affalterbach-i központjában a Mercedes-Benz Magyarország YouTube csatornáján, magyar felirattal:

Az AMG a Mercedes-Benz első – akkoriban még – tuningcégeként egy teljes iparág úttörőjeként fejlődött ki az évek során. A technológiák motorsportból szériagyártásba történő átvétele már a kezdetektől fogva az AMG vállalati filozófiájához tartozott, és ez mind a mai napig a márka védjegye maradt. A cég hírnevét tovább emelte a csúcstechnológiai színvonal és az első osztályú minőség, ami az AMG motorsport iránti elkötelezettségének hozadékából származott.

Híres Mercedes-rajongók fedezték fel az AMG-t
Az AMG rendületlenül folytatta növekedését. 1985-ben megnyitotta kapuit a 2-es számú üzem, a vállalat pedig alkalmazásba vette 100. munkatársát. Affalterbach a világ minden tájáról magára vonta a figyelmet: híres AMG-rajongókat toborzott a motorsport, a filmkészítés és a zene, a sport, az ipar, valamint a nemzetközi vezetés világából. Az igényes ügyfélkör speciális, időnként pedig nagyon különleges kívánságokkal állt elő, a szokványostól eltérő, egyedi autók iránti igény egyre csak nőtt, az innovatív AMG pedig a kéréseknek mindenre kiterjedő szakértelemmel és kiemelkedő szenvedéllyel tett eleget.

Ennek az üzletágnak az úttörőjeként az AMG már a kezdetektől folyamatosan gyarapította tapasztalatait. A vállalat nem hódolt be a rövidéletű divatirányzatoknak, ehelyett saját útját járta, és céljául kitűzte globálisan vezető szerepének megőrzését a technológia, a tervezés, a forgalom és a bevételek tekintetében.

Az együttműködési szerződés 1990-ben új lehetőségeket nyit az AMG számára
A Daimler-Benz és az AMG között létrejött együttműködési megállapodás 1990-ben teljesen új lehetőségeket nyitott a közepes méretű vállalat számára. Innentől kezdve az AMG modelleket világszerte a Mercedes-Benz kereskedelmi hálózata értékesítette és szervizelte, ami jelentősen fokozta az ügyfelek elfogadását. A folyamatos bővítés a 3-as számú üzem megnyitásához vezetett, a dolgozók száma pedig 400-ra növekedett. 1993-ban a Német Szabadalmi és Védjegy Hivatal védjegyként bejegyezte az AMG betűszót, mellyel a márkanév magas szintű elismerésre tett szert. Az ugyanebben az évben piacra dobott C 36 AMG volt az első, közösen fejlesztett AMG nagyteljesítményű modell, amelyből több mint 5.000 példány látott napvilágot 1997-ig. A későbbiekben hasonló sikereket könyvelhetett el az E 50 AMG és az E 55 AMG.

Újabb mérföldkő volt az AMG integrálása a DaimlerChrysler Group-ba 1999. január 1-jén, amikor Hans Werner Aufrecht 51 százalékos részesedését átadta az újonnan alapított Mercedes-AMG GmbH-ba. A motorsportért felelős részleg kivált, és átnevezték H.W.A. GmbH-ra. A Mercedes-AMG közvetlen szomszédságában mintegy 210 alkalmazott az AMG hosszú távú DTM-es (Német Túraautó Bajnokság) tevékenységeivel foglalkozik, a Mercedes-Benz Motorsporttal egyetemben.

2000-ben megkezdődött Affalterbach-ban a korszerűsítés és a bővítés
Ezzel párhuzamosan az Affalterbach-i központ modernizálására és korszerűsítésére is sor került. Az új épületek és a legmodernebb tesztelési berendezések a látogatók számára már első pillantásra kihangsúlyozzák a tradicionális vállalat kivételes helyzetét. Az új AMG motorgyártó részlegen a leginkább progresszív gyártási folyamatokat alkalmazzák, hogy az AMG „One man, One engine” (egy ember, egy motor) filozófiáját megtartva épülhessenek meg a nagyteljesítményű AMG erőforrások. 2005-re a cég területe 41.300-ról 57.750 négyzetméterre nőtt; ezzel egy időben a fedett épületek területe 20.000-ről 42.850 négyzetméterre emelkedett, ami több mint kétszeres növekedést jelent.

  • „One man, One engine” a Mercedes-Benz Magyarország YouTube csatornáján, magyar felirattal:

2005 januárjában a DaimlerChrysler átvette a fennmaradó részvényeket, és azóta az egyetlen részvényesévé vált a Mercedes-AMG GmbH-nak. Ezzel a lépéssel a Daimler csoport bebiztosította egy olyan partner szakértelmét, tapasztalatát és munkaerejét, amelynek neve az évek során megtestesítette a nemzetközi motorsportban elért sikereket, az exkluzív nagyteljesítményű autókat és a dinamikus formatervek megalkotását. Ezt a példaértékű sikertörténetet az értékesítési adatok szintén alátámasztják. Míg a Mercedes-AMG GmbH 2000-ben 11.500 gépjárművet értékesített, 2004-ben ez már meghaladta a 20.000-es darabszámot.

Mercedes-AMG: felelősség minden folyamatért
Nagyteljesítményű divízióként a Mercedes-AMG minden fontos részegység fejlesztéséért felelősséget vállal, mint például az alváz, motor, hajtáslánc, futómű, fékrendszer, elektronika, aerodinamika, belső tér, formatervezés és minőség – ezek mind elengedhetetlenek egy teljes AMG modell születéséhez. Mindezeken felül a Mercedes-AMG gondoskodik minden, marketinggel és értékesítéssel kapcsolatos releváns területről, mégpedig teljesen függetlenül. Az AMG hagyományos erőssége az ügyfelek különleges igényeinek megvalósítása: az AMG gyárban a specialisták egyedi, a szokásostól teljesen eltérő megoldásokról gondoskodnak, és az ügyfelek igényeinek megfelelve különleges, egyedülálló autókat építenek – „One man, One engine” (egy ember, egy motor), ami magától értetődően összefoglalja a legmagasabb minőségi követelményeket.

Az SLS AMG, az első önállóan kifejlesztett modell
Napjainkban a Mercedes-AMG aktívan részt vesz a Mercedes-Benz fejlesztési folyamataiban, és nagyteljesítményű modellek széles palettájával büszkélkedhet. A Mercedes-AMG első, függetlenül kifejlesztett modellje a 2009-ben debütált SLS AMG szupersportautó, amely bebizonyította az Affalterbach-i székhelyű vállalat kompetenciáját és szenvedélyét. A lenyűgöző sirályszárnyas (Gullwing) modellt 2011-ben az SLS AMG GT3 versenyautó, valamint a nyitható tetejű SLS AMG Roadster követte. 2013-ban az SLS AMG E-CELL volt a sportdivízió fénypontja: a gyártással kapcsolatos döntést követően a Mercedes-AMG keményen és precízen kezdett dolgozni egy izgalmas, elektromos hajtású szupersportautón, ami az SLS AMG Electric Drive képében öltöt testet.

SLS AMG Coupé Black Series, AMG Solarbeam, (C 197), 2012

A hat SLS AMG modell – amelyeknek mindegyike egyedi erősségekkel büszkélkedhet – nem csupán a Mercedes-AMG GmbH innovációs erejéről tesz tanúbizonyságot, hanem a sportdivízió úttörő szerepét is mutatja a szupersportautók szegmensében.

Következetes növekedési stratégia: „AMG Performance 50”
Napjainkban az AMG-modellek nagy keresletnek örvendenek, különösen a divízió három legnagyobb piacán, ahol a nagyteljesítményű modellekért felelős márka rendkívül dinamikus növekedést könyvelhetett el 2011-ben. Az értékesítések 7 százalékkal javultak az Egyesült Államokban, 15 százalékkal Németországban és közel 50 százalékkal Kínában.

Ez a növekedés 2012-ben tovább folytatódott. Az első negyedévben az AMG több mint 30 százalékos javulást könyvelhetett el, amivel a cég történetének legjobb első negyedévét zárta.

A vállalat jövőjére vonatkozó, „AMG Performance 50” névre keresztelt ambiciózus stratégia értelmében a következő években további egyedülálló, nagyteljesítményű modellekkel fog előrukkolni az AMG. Az új, magas teljesítményű kompakt típusok – A 45 AMG, CLA 45 AMG és GLA 45 AMG –, valamint az SLS AMG GT és a GL 63 AMG mellett a jövőben az S-osztály kategóriája még fontosabb szerepet játszik majd az AMG-nél. A jelenlegi, S 63 AMG és S 65 AMG modellekből álló paletta az elkövetkező években tovább bővül.

A növekedő keresletnek való megfelelés érdekében az AMG tovább bővíti gyártási kapacitását is. Ennek eredményeképp az új kétliteres, négyhengeres AMG turbómotor gyártása Kölledába, a Mercedes-Benz MDC Power motorgyártó üzemébe került át. Itt készülnek az A-, B-, CLA-, és GLA-osztály négyhengeres erőforrásai is, és az AMG motorok számára különálló gyártósort alakítottak ki. A kétliteres, négyhengeres turbómotorok gyártása természetesen szintén a tradicionális „One man, One engine” (egy ember, egy motor) AMG-filozófia szerint történik. Ennek a gyártási elvnek sajátos jellemzője, hogy minden AMG erőforrásra felkerül egy jelvény, amelyen a gyártásért felelős mérnök aláírása szerepel.

Körülbelül 350 AMG Performance Center a Mercedes-AMG GmbH 50 éves évfordulójára
Az „AMG Performance 50” növekedési stratégia szintén magában foglalja az új, dinamikusan fejlődő piacokra való odafigyelést. Az AMG jelentős potenciált lát a növekvő keresletre olyan országokban, mint például Kína, Oroszország, Korea és Brazília. Ebben a stratégiában kulcsfontosságú szerepet játszanak az AMG Performance Centerek: 2008 óta világszerte mintegy 270 ilyen központ nyílt, és a tervek szerint ez a szám 2017-ig körülbelül 350-re fog emelkedni. A regionális növekedési stratégiára jó példa Kína: Pekingben az új Beijing Sanlitun AMG Performance Center 2012. április 22-én nyitotta meg kapuit, egy exkluzív és frekventált helyen, a Sanlitun Village North luxus-bevásárlóközpont területén, és a modern környezetben felállított központ a tervezés és a kivitelezés tekintetében szintén az AMG úttörő voltáról tesz tanúbizonyságot. Az eddigiekkel ellentétben az új pekingi szalon nem egy Mercedes-Benz márkakereskedésbe épül be az „üzlet az üzletben” rendszer részeként. Ehelyett önálló koncepció elvén alapul, és kizárólag az AMG nagyteljesítményű márka termékeire és szolgáltatásaira fókuszál.

A kiváló szolgáltatási minőség kibővítése, amelyet az összes AMG ügyfél élvez
Az „AMG Performance 50” dinamikus növekedési stratégiának fontos részét képezi a kiváló szolgáltatási minőség kibővítése, amit az összes AMG ügyfél élvezhet. Azonnali újításként a még aktívabb ügyfélkiszolgálásnak köszönhetően lehetővé válik a gépjárművek AMG központból történő közvetlen átvétele – ahol az AMG ügyfelei megtapasztalhatják Affalterbach szellemét. Az ügyfelek mostantól egy új, 360 négyzetméteres kiszállítási csarnokban vehetik át nagyteljesítményű új autójukat, mégpedig közvetlenül az AMG-től.

Miután az ügyfelet köszönti a személyes ügyfélszolgálat kísérője az AMG Private Lounge-ban, amely 2011-ben nyitotta meg kapuit, a program tartalmaz egy exkluzív túravezetést az üzemben. Ez magában foglalja az AMG Performance Studio meglátogatását is, ahol az egyéni és egyedi AMG járművek fejlesztése és gyártása folyik, korlátozott darabszámban. Ezt egy túra követi az AMG motorgyártó üzemében: itt az AMG ügyfeleinek egyedülálló lehetőségük nyílik találkozni azokkal a mérnökökkel, akik nagyteljesítményű autójuk motorját kézzel megépítették, a tradicionális „One man, One engine” (egy ember, egy motor) filozófiának megfelelően.

„AMG Lightweight Performance” tervezési stratégia
Egy újabb építőkocka, ami a motorsportok világából kerül át a közutakra, az a könnyűépítés területe – az alacsonyabb tömeg jobb teljesítményt és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást jelent. Az ambiciózus „AMG Lightweight Performance” könnyűépítésű tervezési stratégia részeként a Mercedes-AMG a jövőben is céltudatos intézkedésekkel fogja csökkenteni az autók tömegét. Az SLR szupersportautó, az AMG Black Series modellek és a motorsport által a Mercedes-Benz és az AMG több mint 10 éves tapasztalatra tett szert a szénszálas anyagok megmunkálását illetően.

Az AMG jelenleg például az SLS AMG kardántengelyét szénszálból készíti. Az SLS Roadster esetében a szélterelő rendszer tartószerkezete szériakivitelben szénszálas szendvicsszerkezetű. Ez a komponens ipari gyártási körülmények között szélsőségesen rövid ciklusidők alatt állítható elő, ami már most előrevetíti, hogy mi lesz lehetséges a jövőben. A szénszál az SLS AMG E-CELL modellben szintén helyet kapott: az akkumulátor szénszálas háza az autó vázának szerves részét képezi, és össze van kapcsolva az alumínium vázszerkezettel.

Az SL 63 AMG és az SL 65 AMG modelleknél szériagyártásban először a csomagtérfedél belső szerkezete könnyű szénszálas kompozit anyagból készül. Egy teljesen új megoldás az AMG Performance Studio kínálatában szereplő szénszálas hátsó panel bukócsővel, ami a C 63 AMG Coupé AMG Black Series modellhez érhető el, exkluzív opcionális extraként. Ez a nagyszilárdságú, elegáns kialakítású szénszálas elem beépül a karosszériába, és ennek köszönhetően az autó tömege több mint hét kilogrammal alacsonyabb, mint a hagyományos acéllemezből készült hátsó panel esetén.

AMG Sportcsomag, mint sikertényező
Az „AMG Performance 50” növekedési stratégia további része az AMG Sportcsomagok következetes fejlesztése. Ez a dinamikára hangsúlyt fektető opció számos Mercedes modellhez rendelkezésre áll, és olyan vonzó elemeket tartalmaz, mint az AMG optika, az AMG könnyűfém keréktárcsák és az AMG sportfutómű. Az AMG Sportcsomagok iránti folyamatosan növekvő kereslet arra késztette a Mercedes-AMG-t, hogy tovább bővítsék a kínálatot. Jelenleg a világszerte újonnan értékesített Mercedes modellek mintegy 25 százaléka AMG Sportcsomaggal felszerelve hagyja el a gyártósorokat – 2011-ben több mint 300 ezer ügyfél rendelte Mercedes-Benz autóját AMG Sportcsomaggal.

Az AMG világába vonzó belépőt jelentenek a már elérhető A 250 Sport és A 220 CDI Sport modellek, valamint a C-osztály speciális kivitelei, amelyeknek kifejlesztésében az AMG teljesítmény-szakértői a kezdetektől részt vettek. Mindamellett, hogy az AMG Sportcsomag Plus vizuálisan fokozza az autók megjelenését, mindkét modell számos műszaki jellemzőt képes felmutatni, amelyeket exkluzívan az AMG fejlesztett ki a vezetési élmény fokozása érdekében.

AMG Performance Studio a korlátlan személyre szabhatóság jegyében
Aki valami különlegeset szeretne, képes lesz megtalálni pontosan azt, amire vágyik a Mercedes-AMG segítségével: az AMG Performance Studio korlátozott darabszámban fejleszt és gyárt egyedi AMG autókat – egy tendencia, ami folyamatosan növekszik. Különösképp legendás státuszt képviselnek a rendkívül sportos Black Series modellek. Az ügyfelek igényeire reagálva az AMG Performance Studio teljesen egyedi autókat is készít, magas szintű és nagyfokú kézi megmunkálással, ám mindeközben betartva a Mercedes-Benz szigorú biztonsági előírásait.

A kategória élén az üzemanyag-fogyasztás, az emissziók, a maximális teljesítmény és forgatónyomaték tekintetében
A Mercedes-AMG GmbH jelenleg több mint 1000 dolgozót foglalkoztat az Affalterbach-i üzemben. Az AMG professzionalizmusát a nagy teljesítmény iránti törekvés, a precizitás és a hatékonyság határozza meg. Minden nagyteljesítményű AMG modell kiemelkedő teljesítményt, izgalmas vezetési élményt és tökéletes minőséget garantál, egészen a legapróbb részletekig. Az „AMG Performance 50” stratégia részeként minden új AMG modell arra törekszik, hogy a kategória éllovasa legyen az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás tekintetében. Már a jelenlegi kínálatban is számos AMG modell a „kategória legjobbja” az üzemanyag-fogyasztás, az emissziók, a maximális teljesítmény és forgatónyomaték területén. Az SLK 55 AMG kitűnő bizonyítékként szolgál erre: a világ legtakarékosabb V8-as benzinmotorjával büszkélkedhet az AMG Cylinder Management henger-lekapcsoló rendszerének köszönhetően, amely technológiát a Forma-1 ihlette.

Az AMG Driving Academy egyedülálló vezetőképzéseket és eseményeket kínál
Az AMG Driving Academy az AMG élmény egyik alappillére. Legyen szó akár az élvezetet középpontba helyező EMOTION túrákról, a különleges téli vezetési tréningekről a svéd Lappföldön, vagy az izgalmas eseményekről az olyan legendás versenypályákon, mint például a Nürburgring északi köre – az egyedülálló vezetőképzések és események kínálata változatosabb, mint valaha. A rendezvények különleges fénypontja a MASTERS program, amelynek keretében a résztvevők beülhetnek az SLS AMG GT3, vagyis a sirályszárnyas modell versenyváltozatának kormánya mögé. A képzések nem csupán Európában, hanem az Egyesült Államokban, Kínában és Indiában egyaránt megrendezésre kerülnek.

A világszerte több mint 270 AMG Performance Center célja nem csupán a potenciális AMG ügyfelek megnyerése, hanem az is, hogy magas szintű ügyfélkiszolgálásban részesítsék a meglévő AMG ügyfeleket. Az első osztályú kiszolgálás minden fronton kulcsfontosságú eleme az AMG „Driving Performance” irányelvének. Az AMG Performance Centerek bemutatótermeit egységes megjelenés jellemzi: az AMG márka egyedi arculata. A prémium anyagok, az exkluzív berendezés és az AMG-re jellemző színvilág kivételes hangulatot teremtenek az ügyfelekkel történő beszélgetések alkalmával. Az AMG értékesítő és kiszolgáló szakembereit speciális képzéseken készíti fel egy szakértő partner (világszerte egységes szabvány szerint) annak érdekében, hogy mindig biztosítani lehessen az első osztályú ügyfélkiszolgálást.

  • AMG Driving Academy a Mercedes-Benz Magyarország YouTube csatornáján, magyar felirattal:

Motorsport iránti elkötelezettség az F1-en, a DTM-en és az ügyfélcsapatokon keresztül
A motorsportba szilárdan visszanyúló gyökereivel az AMG nagyteljesítményű márka immár évtizedek óta otthonosan mozog a versenypályákon – legyen szó akár a DTM-ről, ahol minden idők legsikeresebb márkájának számít, vagy akár a globális elkötelezettségről a legmagasabb szintű ügyfél-motorsport iránt, az SLS AMG GT3-mal. Amellett, hogy 26 győzelmet könyvelhetett el és megnyerte a FIA GT3 Európai Bajnokságot, az SLS AMG GT3 volt a legsikeresebb újdonság a 2011-es motorsport szezonban.

Motorsport

1988 óta 345 versenyből 167 győzelmével (az adat 2012. májusi állást tükröz), valamint 32 egyéni, konstruktőri és csapat címével a Mercedes AMG a DTM történelmének legsikeresebb márkája.

Az AMG márka az F1-ben is képviselteti magát a MERCEDES AMG PETRONAS csapattal, valamint a MERCEDES AMG High Performance Powertrains motorgyártóként.

Mercedes-Benz; SLS AMG Safety Car; 2013

Továbbá az AMG szállítja a hivatalos FIA Formula One Safety Car biztonsági autókat és a Medical Car orvosi autókat. Az AMG hosszú távú elkötelezettsége az F1 iránt 1984-ben kezdődött egy speciálisan kifejlesztett Mercedes-Benz
E-osztály kupé modellel, amely az orvosi autó szerepét töltötte be. Az F1-ben az AMG biztosítja mind a Safety Cart, mind pedig a Medical Cart, immár 1996 óta.
(BrandTrend)