Kategória: Aktuális.

A tájékoztatás szerint a magyar leányvállalat a magyar belföldi piac egyik vezető lap- és online kiadójaként működik 1992 óta. A tranzakció hivatalosan a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – ilyen ügyletek esetén – szokásos eljárása végén zárulhat le. A Sanoma és a Centrál Csoport aláírta a Sanoma Media Budapest Zrt. eladásáról szóló megállapodást, ezt erősíti majd meg a hivatali procedúra – emlékeztet a közlemény.

A Sanoma magyarországi médiavállalkozásainak nettó árbevétele tavaly mintegy 60 millió euró volt (mintegy 18 milliárd forint). A Sanoma számításai szerint a folyamat végén a csoport közel 11 millió euró – 3,3 milliárd forint – tőkenyereséget realizál majd.

A tájékoztatás utal arra: az értékesítés illeszkedik a finn anyavállalat átalakítási stratégiájához. A csoport átalakítja portfólióját, valamint optimalizálja költségstruktúráját.

Sanoma_belepteto

Heike Rosener, a csoport Közép-Kelet-Európáért és Oroszországért felelős vezérigazgatója szerint a Sanoma Media Budapest tovább növekedhet a jövőben. “Meg vagyunk győződve a magyar cég növekedési potenciáljáról, amit éppen a stabil portfólió tehet lehetővé” – idézi a közlemény Heike Rosenert.

Az új tulajdonos szerint a vállalat eddigi teljesítménye megalapozhatja a hosszú távon is sikeres működést. “A Sanoma Media Budapest komoly múlttal rendelkező vállalat, amely értékes befektetést jelent nekünk hosszú távon. Hiszünk a Sanoma portfólióhoz tartozó erős brandekben, és hiszünk a munkatársakban, akik ezeket felépítették. A célunk az, hogy Magyarország második legnagyobb médiavállalkozását megújítsuk és hosszú távon tovább üzemeltessük” – idézi a közlemény Varga Zoltánt, a Centrál Csoport alapító vezérigazgatóját.
(BrandTrend)