Kategória: Aktuális.

A sajtóanyag szerint a MiniCRM a saját rendszere által kezelt email címekre alapozva készítette el a kutatását, mely így nem volt reprezentatív.

MiniCRM.hu által elvégzett kutatás ismertetése: Gyakrabban vásárolnak a Gmail felhasználói

A CRM rendszerek általában ügyfeleik által gyűjtött email címeket kezelnek, akik médiavásárlással (nyereményjátékkal) és tranzakciókkal építenek adatbázist. Az arányok torzítását okozhatja, ha a médiavásárlás nem követi a piaci arányokat, és sokkal inkább reprezentálja azt, hol kapja meg olcsóbban a vásárló a felületet, ahonnan regisztráltakat tud gyűjteni. A kutatás során a MiniCRM által a Citromailre küldött anyagok nagy tömegű, többnyire kéretlen levelek voltak.  Ezeket a Citromail szigorú szűrőrendszere, ami pont a szóban forgó kéretlen levelek áradatától védi meg a felhasználókat, nem engedett át, így a „kutatás” során ezeket a visszapattanó leveleket megszűnt postafiókként értelmezték.

A szigorú szűrőrendszer mellett a Citromail számára fontos, hogy hirdetőit minél jobb minőségben szolgálja ki, ezért az inaktív postafiókokat 90 nap elteltével törli, ezzel biztosítva azt, hogy csak aktív felhasználók legyenek a rendszerben. A Citromail szolgáltatását egyébként naponta közel 10 000 új regisztráló választja, és a postafiókok száma január-március között növekedést mutat. A magyar email-szolgáltató önmagában 2,2 millió postafiókot kezel, adatbázisát nem nyereményjátékkal építi, hanem valós igények mentén kínál minőségi email szolgáltatást.

A MiniCRM kutatásának hitelessége a konverziós értékek tekintetében is megkérdőjelezhető. Mivel a konverziós értékek mérése általában az ügyfél (webshop) oldalán valósul meg, ezért kérdéses, honnan származnak a kutatási adatok. A konverziós adat nagymértékben attól függ, hogy milyen intelligens megoldással célozzuk a hirdetéseket, illetve a landing page paraméterei milyenek.

A Citromail 2014. első negyedévévi kikattintási aránya 23 %-os volt, messze magasabb, mint ami a MiniCRM közleményében szerepelt.

A felhasználók alapvetően a Citromail két előnyét emelik ki. Az egyik a biztonság, mivel – ellentétben a nemzetközi trendekkel, ahol a reklámok célzását így oldják meg – a Citromail nem olvas bele a levelekbe, a másik pedig az egyszerű használat. A Citromail használata ingyenes, ezért reklámokból tartja fent magát; nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy olyan ajánlatok juthassanak csak el a felhasználókhoz, amelyeket nem érzékelnek reklámnak, azaz az üzenet érdekli az olvasót.

Sanoma Media Budapest Zrt.
(BrandTrend)