Kategória: Aktuális.

Mennyiséget tekintve 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, tizenkét hónapos összehasonlításban.

Átlag felett nőtt a boltok bevétele, értéket tekintve a legnagyobb forgalmú tíz termék közül öblítőből 6, mosószerből és fogkrémből 5-5, mosogatószerből pedig 3 százalékkal.

A kiskereskedelmi eladás mind értéket, mind mennyiséget tekintve emelkedett többek között dezodorból, öblítőből, valamint tusfürdőből.

A Nielsen által mért 70 vegyiáru és kozmetikum kategória értékben mért élelmiszer-kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése

bolttipusok piaci reszesedese

A bolttípusok piaci részesedése változatlan maradt, egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra. Legnagyobb rész a 2 500 négyzetméter feletti üzletekre (hipermarketekre) jut, 37 százalékkal. Utána a vegyiáru szaküzletek következnek 30 százalékkal, majd a jórészt szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna 19 százalékkal. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek mutatója 14 százalék.

Kiemelkedik hipermarketekben például a légfrissítő, mosószer és tusfürdő piaci részesedése. Vegyiáru szaküzletekre koncentrálódik többek között a pelenka, hajfesték és dekor kozmetikum eladása. A 400 négyzetméteres és kisebb boltokban más kategóriák mellett magas az öblítő, általános tisztítószer és egészségügyi betét részaránya.

Ami a tévében történő reklámozást illeti: a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve, háztartási vegyiárura és kozmetikumra a piaci szereplők költése – hivatalos listaáron – 2013-ban  kereken 125 mlliárd forintot tett ki. Ez két százalékkal több, mint az előző évben.

Az összes költésből, szintén listaáron számolva a legnagyobb rész mosogatószerre és fogkrémre jutott, 7-7 százalékkal. Utánuk a folttisztító szer és a lábápoló szer következik, egyaránt 5 százalékkal.
(BrandTrend)