Kategória: Aktuális.

A nevében európai szervezet felvette tagjai közé San Salvador önszabályozó szervezetét, és ezzel 11-re bővült az Európán kívüli tagok száma. „Büszke vagyok arra, hogy a 4 éves elnökségem alatt Mexikó, Peru és Kolumbia után most újabb latin-amerikai ország csatlakozott, mert a reklámokkal kapcsolatos önszabályozás kérdései globálisakká váltak, így nem csak az egyes országok szintjén, de globálisan is összehangolt válaszokat kell adnunk.” – fogalmazott Fazekas Ildikó az ÖRT főtitkára. EASA tag lett továbbá a FEPE a közterületi szakma globális szervezete is.

Kiosztották továbbá az ún. Best Practice díjakat, amelynek fődíját az idén India nyerte el.

A megbeszéléseken szó került a gyermekeknek szóló élelmiszerreklám felelős vállalatok általi önkorlátozó vállalás monitoringjának pozitív eredményeiről. A honlapok ellenőrzését 10 európai országban – köztük Magyarországon az ÖRT – a helyi önszabályozó szervezetek végezték. Az alkohol reklámok vizsgálatakor azt kell megállapítani, hogy azok elsődlegesen a gyermekek számára vonzóak-e. A szempontok tárgyalása a megbeszélések egyik fontos témája volt. Izgalmas kérdés a jövő digitális reklámvilága, és annak önszabályozási kérdései, amelyről workshopot tartottak.

„Hihetetlen mennyiségű információhoz jutottunk a találkozó három napján. A világ minden részéről érkező kollégák gyakorlatának megismerése már önmagában inspiráló, ráadásul a reklámipar szereplői számára a regionális és globális kampányok elbírálásának egységessége is rendkívül fontosak”  – hangsúlyozta Fazekas Ildikó.
(BrandTrend)