Kategória: Aktuális.

Az öt ügynökség közül négy szerepelt a Kreatív Magazin 2013-as ügynökségi ranglistája első tíz helyezettje között.

A szekciót alapító ügynökségek megítélése szerint a PR eszközök használata a kommunikációs iparágon belül az elmúlt években folyamatosan nőtt. A PR jelentős változáson ment át: kezd kikerülni a hagyományos vállalati kommunikációs szerepéből. Ma már a belső kommunikáció és az online tartalomszolgáltatás mellett a marketing- és reklámszakma is egyre gyakrabban gondolkodik PR-eszközökben egy-egy márka kampánya során. A PR erősödő szerepe a tartalomvezérelt vállalati marketingkommunikációban az egész szakmát új kihívások elé állította, miközben a PR ügynökségektől elvárható minőségi sztenderdek megfogalmazásában, a szakmai érdekvédelemben, a legjobb hazai és nemzetközi gyakorlatok, új trendek megismertetésében a PR jócskán lemaradt más kommunikációs ágak mögött.

A MAKSZ PR-szekciójának tagjai a szektor láthatóságának növelése mellett kiemelt feladatuknak tekintik, hogy a szakmától elvárható minőségi sztenderdeket alakítsanak ki, és népszerűsítsenek. A szekció induló projektjei között szerepel a PR eredmények mérésének fejlesztése és az utánpótlás-nevelés kérdése.

Balatoni Zsófia, az Uniomedia Kommunikációs Ügynökség társvezetője, a PR-szekció elnöke hangsúlyozta: „Az alapító ügynökségek a legmagasabb szakmai színvonalon szolgálják ki ügyfeleiket és a piacon ádáz harcot vívnak egymással azért, hogy Magyarország legkiemelkedőbb vállalatainak dolgozhassanak. Az üzleti életben egymás riválisai vagyunk, ugyanakkor kivétel nélkül hiszünk abban, hogy a szakmai összefogás elkerülhetetlen a PR presztízsének, a szolgáltatások általános minőségének fejlesztéséhez. Közös célunk, hogy a piaci verseny keretei tiszták és átláthatóak legyenek, az egyes ügynökségek teljesítményét transzparens módon lehessen mérni és összehasonlítani, ahogy az is, hogy a magyar PR szakma az eddiginél sokkal erősebben integrálódjon a nemzetközi tudásmegosztásba. Ismerjük és ismertessük meg a legújabb, legprogresszívebb szakmai eredményeket, trendeket.”

Ábrahám Gergely, a Grayling vezérigazgatója, a szekció helyettes vezetője szerint: „Mindannyiunk érdeke, hogy az ügyfelek ismerjék a PR eszközök nyújtotta lehetőségeket és jobban megismerjék azokat az ügynökségeket, amelyek a szakma legmagasabb színvonalát képviselik, és elkötelezettek a folyamatos fejlődés mellett.”
(BrandTrend)