Kategória: Aktuális.

A Fortune Magazin 2014-es Világ Legcsodáltabb Cégei (World’s Most Admired Companies ranglistáján az Apple, a Google és az Amazon léphetett a dobogóra. Habár az elmúlt hat évben már külföldi székhelyű cégek is felkerülhettek a hőn áhított vállaltok közé, az első helyeket továbbra is amerikai székhelyű cégek birtokolják.

csodalt-cegek

A Fortune kutatásai szerint a vállalkozásoknak négy siker-faktorra kell összpontosítaniuk, ha hosszútávú, rentábilis fejlődést akarnak elérni. Ez a négy tényező pedig az amerikai üzleti kultúrának szerves része: egy hatékony vállalat tudatosan, átgondolt stratégia mentén építi szervezetét, az új ötletek és innovációk megvalósítására komoly hangsúlyt fektet, emberei kiválasztásának és továbbképzésének központi szerepet szán, miközben a vezetőfejlesztés és a tehetséggondozás is fontos részét képezi működésének.

Joaquin Duato, a Johnson&Johnson cég gyógyszerdivíziójának nemzetközi elnöke a következő üzleti szemléletben látja a vállalat sikerének titkát: „A Johnson & Johnson Janssen gyógyszervállalatainál az egész világon együttműködünk. Nekünk az a legfontosabb, hogy mindenki egészségét szolgáljuk. Ehhez a legújabb tudományos felfedezések, a legkreatívabb elmék és a kutatókkal, kormányokkal és betegszervezetekkel való együttműködés iránti nyitottság szükséges minden fázisban: a korai felfedezéstől a piaci elérhetőségen át a betegek oktatásáig. A Janssennél az utóbbi jó néhány évet vállalkozásunk átalakításával töltöttük, öt alapvető terápiás területre összpontosítva, befektetve az innovációba, bárhol is legyen, orvosi áttöréseket keresve, bárhol is következzenek be, együttműködve a világ legjobb elméivel. Ennek eredményeként a leggyorsabban fejlődő 10 gyógyszeripari vállalat egyike vagyunk az Egyesült Államokban, Európában és Japánban.”

A több éves múltra visszatekintő lista kialakítása és folyamatos ellenőrzése során a Fortune szerint egyértelművé vált, hogy csak az a cég képes jobban teljesíteni az iparági versenytársainál, melynél a humánerőforrás menedzsment kiemelt fontosságú. „A Janssen, a Johnson & Johnson gyógyszervállalata folyamatosan növekvő bevételei jelentős részét dolgozóinak képzésére és vezető iparági kezdeményezésekre fordítja. Ilyen például a Janssen Global Public Health létrehozása, mely arra összpontosít, hogy fenntartható módon használják ki az innovációt és hozzáférést biztosítsanak a betegeknek a gyógyszereikhez (például a HIV gyógyszerekhez való hozzájutás a korlátozott erőforrásokkal rendelkező országokban)” – tudhattuk meg Joaquin Duato-tól.
(BrandTrend)