Kategória: Aktuális.

A Facebookon a tematikus oldalak egyre elszántabban gyűjtik a rajongókat, ami nem is csoda, hiszen mára vezető hírforrásként tekintünk a legnagyobb közösségi oldalra, ezért a cégek is itt próbálják megszólítani potenciális vásárlóikat. Nincs ez másként a bevásárlóközpontokkal sem, amelyek akár több tízezres rajongótáborral is rendelkezhetnek.

100e rajongó

Nem mindegy azonban, hogy hogy miért lájkolunk egy oldalt: a nyereményjátékok, Facebook hirdetések és lájkgyűjtő kampányok miatt érkezett rajongók nem feltétlenül érdeklődnek az oldal tartalma iránt. Vagyis egy lájkolás után egyáltalán nem biztos, hogy az adott személy később nyomon követi a bevásárlóközpont posztjait, a rajongók száma tehát nem minden. Hogyan alkothatunk mégis teljes képet egy oldal sikerességéről?

Relevánsabb információt ad azok aránya az összes lájkolóhoz képest, akik „beszélnek az oldalról”, vagyis a „talking about this” mutató. Ők azok, akik valóban be is kapcsolódtak az oldal életébe, aktívan részt is vesznek benne. Ezt a mutatót erősíti minden olyan akció, amelyik valamilyen módon reagál az oldal tartalmára, például posztok lájkolása, megosztása, kommentálása; az adott oldal említése egy posztban, részvétel az oldal által szervezett eseményen, stb. Az aktív rajongók ilyen módon hírt adnak az oldalról, láthatóvá teszik azt mások számára is, tulajdonképpen saját aktivitásukon keresztül ajánlják az oldalt ismerőseiknek.

Tehát ha toplistát szeretnénk felállítani a bevásárlóközpontok rajongói oldalai között, két első helyezettet hirdethetünk a fenti információk alapján. Míg a magyar közösségi média legnépszerűbb bevásárlóközpontja az Arena Plaza a maga legnépesebb, 170.000 főből álló rajongótáborával, addig a legaktívabb oldal egyértelműen a Premier Outleté.

PremierOutlet-like-tat

Mindkét oldal azért vezeti a maga kategóriáját, mert tökéletesen ismerik célcsoportjukat, s a számukra releváns tartalmat a legjobban tudják prezentálni. A Premier Outlet oldalán például az egyre gyarapodó, a divat iránt fogékony rajongótábort a legújabb trendek, divattippek, összeállítások, divathírek, népszerű applikációk és szórakoztató tartalmak várják.

Az Arena Plaza 2009 októbere óta gyűjti mára gigantikus rajongótáborát, a Premier Outlet pedig 2010 augusztusa óta van jelen a legnépszerűbb közösségi oldalon.
(BrandTrend)