Kategória: Aktuális.

A médiavásárlás piacán régóta elfogadott vélemény, hogy a hirdetők számára – a vásárlóerőt tekintve – a legfontosabb célcsoport a 18-49-es korosztály. Újabban azonban ez a célcsoport az idősebb korosztály irányába kitolódik. „Nem vitás, hogy az 50-59-es csoport – az aktív életkor kiterjedésével – egyre jelentősebb vásárlóerőt képvisel” – mondja Kiss Anikó, a Music Fm vezérigazgatója.

„Ez a médiapiaci paradigmaváltás azonban nem jelenti azt, hogy a fiatal, 18-29-es, vagy a 15-39-es korosztályt már nem tartják kereskedelmi szempontból fontos célcsoportnak” – teszi hozzá a szakember. „Bár a tanulási időszak hosszabbodik, a „mama-hotel, papa-bank” intézménye pedig erősödik, mégsem szabad elfelejteni, hogy a fiatal korcsoport jellemzően trendérzékeny, változáskövető, így – bár ha most nem is feltétlenül a saját pénzét költi – vásárlóerő szempontjából fontos, mi több, a jövő vásárlóit jelenti” – mondja a Music Fm vezérigazgatója.

radio hallgatottsag

„Minden szempontot összevetve nem kérdés tehát, hogy ha az ügynökségek számára „kereskedelmi szempontból favorizált” célcsoportot kell meghatározni, az mindenhol a 18-49, illetve a 18-59-es korcsoportot jelenti. A regionális rádiók tekintetében, ebben a két kiemelt célcsoportban pedig a Music Fm vezető szerepet tölt be Budapesten. Az országos rádiókat is figyelembe véve is stabilan a második helyen áll, maga mögött tudva a Juventus, a Petőfi és Kossuth adókat”.

Forrás: TNS Hoffmann-Mediameter, 2013. december – 2014. februári adatok
(BrandTrend)