Kategória: Aktuális.

A kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban májustól bevezetik a harmadik műszakot. Ezzel további termelőkapacitás áll az új Mercedes-Benz kompaktautó-generáció rendelkezésére. A rastatti Mercedes-Benz Gyárban már 2012 októbere óta három műszakban folyik a termelés.

„A termékeink iránt nagy keresletnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár májustól a nap 24 órájában, azaz három műszakban fog autót gyártani. Az elmúlt hónapokban minden lehetséges műszakmodellt megvizsgáltunk, és végül arra a döntésre jutottunk, hogy az előre forgó három műszakos modell a legmegfelelőbb az optimális termelés számára.“ – mondta Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A Mercedes-Benz kompaktautó generáció gyártása az A-, B-, CLA- és GLA-osztályokkal a rastatti és kecskeméti üzemekben továbbra is teljes erőbedobással folyik. Kecskeméten a B- és CLA-osztályokat gyártják, ez utóbbi modell kizárólag a magyarországi üzemben készül. A nagy kereslet miatt az elmúlt évben mindkét gyár több szombati napon is termelt. Ez a rugalmas, szorosan a piaci igényekhez igazodó üzemeltetés – függetlenül a kecskeméti harmadik műszak bevezetésétől – az idei évben is tovább folytatódik.

2014 Mercedes CLA

A kecskeméti gyár a rastatti üzemmel közösen együttműködve gyártja a Mercedes-Benz új kompakt-autó generációjának modelljeit. A közös gyártás lehetőséget ad a két üzem gyártókapacitás-kihasználtságának rugalmas és optimális irányítására.

A kecskeméti gyárat kevesebb, mint 4 évvel a 2008. nyarán történt helyszínválasztást követően 2012. márciusában adták át, és azóta a legmodernebb és környezetbarát technológia segítségével gyártja a rastatti gyárral együtt a B-osztályt. 2013. január óta kizárólag Kecskeméten készül – második modellként – az új négyajtós kompakt CLA kupé, amely innen jut el a vevőkhöz a világ minden tájára. 2013-ban Kecskeméten több mint 109.000 jármű készült.

Az időközben több mint 3000 magyar munkavállalót foglalkoztató gyár ismét a régió legvonzóbb munkáltatója lett a legfrissebb kutatások szerint – nem utolsósorban köszönhető ez a gyár munkatársainak magas fokú szakképzettségének, valamint annak az úttörő kezdeményezésnek is, hogy a vállalat magyar partnerekkel közösen, német mintára meghonosította a duális szakképzést és a duális főiskolai képzést.

A kecskeméti régió hosszú távú erősödése és a magyar járműipar központjaként történő megszilárdulása volt a célja azon stratégiai partnerségi megállapodásnak, amelyet a Daimler AG 2012-ben a Magyar Kormánnyal írt alá.
(BrandTrend)