Kategória: Aktuális.

A BrandTrend az emblémájának központi elemét, az aposztróf jelet megtestesítő, bronzból kiöntött Arany Aposztróf díjat az Ez a branding 360° konferencián adta át azoknak a márkáknak, amelyek nem csak a látvány, hanem a tudatos, következetes, kitartó értékeken alapuló márkaépítés mellett kötelezték el magukat, és 2013-ban ez márkájuk kommunikációs aktivitásában is kidomborodott.

“Az üveg egy szerelem, amely mindig újabb és újabb lehetőségeket kínál” – fogalmazott az MTI-nek Bohus Zoltán üvegtervező-szobrász, aki mintegy ötvenéves művészi pályafutásának elismeréseként pénteken vehette át a díjat.

Bohus Zoltán az Iparművészeti Főiskolán festő-díszítő szakon diplomázott 1966-ban, de már harmadéves hallgatóként elkezdett érdeklődni az üveg iránt, és diplomamunkájában – amelyet vörös rézlemezből domborított és hegesztett – már megjelent a harmadik dimenzió. Mérföldkövet jelentett számára az egyesült államokbeli Corning Museum of Glass 1979-es, New Glass című kiállítása, amelyen bemutathatta Térspirál II. című ragasztott, réteges üvegplasztikáját. “Sikerült felfedeznem, hogy az üveg megformálásnak sok kihasználatlan lehetősége van. Elsősorban ez a kiállítás motiválta a nagy váltást, amely után egyértelműen az üveg művészete felé fordultam, és azóta is ezzel a jellegzetes, üveglapokból ragasztott és csiszolt technikával dolgozom.”

Bohus Zoltán jelenleg egy amerikai kiállításra két szobrot is készít egy detroiti galéria számára, ahova a világ minden tájáról évente száz művészt hívnak meg. Örül, hogy ő minden évben lehetőséget kap arra, hogy a tengerentúlon is bemutassa legújabb alkotásait.

Forrás: MTI
(BrandTrend)