Kategória: Aktuális.

Az elmúlt évben a magyarok 53%-a vásárolt online, közülük pedig 31% rendelt termékeket külföldről. Ennek fő okait a megkérdezettek az alacsonyabb árakkal (46%), illetve a jobb kínálattal (33%) indokolták.

A külföldi online boltok 2013-ban is átlagosan olcsóbbak voltak a magyaroknál a PayPal elemzése szerint, amelyben azt vizsgálták, hogy a kiválasztott termékeket hol, milyen áron tudják minőségi kereskedőktől megvásárolni a felhasználók. A kutatás során az Egyesült Államok, Németország, az Egyesült Királyság, Oroszország, Kína és a kelet-közép európai országok webshopjait tanulmányozták.

Honnan rendelnek online a magyar vásárlók? (PayPal adat, 2013)

paypal_infografika

Az utóbbi időszakban az EU országai mellett Kína egyike lett az online vásárlók legnépszerűbb célpontjainak, megelőzve az Egyesült Államokat. Európán belül az Egyesült Királyság és Németország bonyolította a legnagyobb online vásárlási forgalmat a Magyarországról érkező PayPal tranzakciókat tekintve.

Magyar felhasználók által küldött PayPal fizetések növekedése (2012-2013)

Magyar felhasználók által küldött PayPal fizetések növekedése (2012-2013)

A vállalat adatai szerint a Magyarországról érkező PayPal átutalások értéke legnagyobb arányban Kínában nőtt, itt 40%-al nagyobb volt a forgalom, mint egy évvel korábban. Nem panaszkodhatnak azonban az Egyesült Királyság webshopjai sem, mivel a Magyarországról jövő forgalom a szigetországban is 38%-kal emelkedett, míg a német kereskedők 24%-kal növelték bevételeiket.

Hol spórolhatunk a legtöbbet? Termékek árelőnye a magyarországi árakhoz képest

Hol spórolhatunk a legtöbbet Termékek árelőnye a magyarországi árakhoz képest

A pénzügyi vállalat által kinyert adatok tanúsága szerint a magyar felhasználók termékkategóriától függően az Egyesült Államokban és Kínában kapnak a legtöbbet pénzükért. A tengeren-túlról például a magyar boltokhoz képest átlagosan 33%-kal olcsóbban rendelhetőek elektronikai cikkek, míg a játékok esetében a különbség 35%, a ruházati termékek pedig gyakran kevesebb mint féláron vásárolhatóak meg.

A német kereskedők árait vizsgálva a ruházati cikkeket érdemes böngészni, mivel itt átlagosan 36%-kal olcsóbban juthatunk a vágyott darabokhoz, míg a vizsgált játékok és az elektronikai cikkek 26-26%-kal, a kiegészítők és kozmetikumok pedig 19-20%-kal kerülnek kevesebbe.

Az Egyesült Királyság-beli webshopokban a divat és szépségápolás területén a versenyképesek leginkább az árak: ruházati cikkeket közel 40%-kal vásárolhatunk kedvezőbb áron, míg a kozmetikumok átlagosan 30%-kal olcsóbbak a magyar boltoknál. Ha pedig Kínában is szétnéznénk, érdemes megtekinteni a játékokat, az elektronikai cikkeket és a ruházati webshopok kínálatát, mert sok esetben itt is találunk több 10%-os eltéréseket.

Külföldi online vásárlás esetén fontos megjegyezni, hogy a termék árán felül felmerülhetnek további adó- és vámköltségek. Magyarországon az EU vámhatárain belülről rendelt terméket ugyan sem vám, sem ÁFA nem terheli, azonban az EU-n kívülről rendelt termékek esetén magánszemélyeknek 45 euró értékig vám- és ÁFA mentes a vásárlás. 150 eurós értékig csak az ÁFA-t kell fizetniük a vásárlóknak, ezt meghaladóan azonban vámköteles a termék. Az egyes termékek vámértékét az Európai Közösségek Integrált Vámtarifája (TARIC) szabályozza, amelyről az alábbi linken lehet lekérdezni a vágyott áru termékcsoportját: itt.

A komolyabb kereskedők azonban számos esetben az árat már a megrendelő ország vámszabályai szerint szabják meg, így mindig figyeljünk arra, hogy az ár tartalmazza-e az ÁFA-t és a vámot.

Az elektronikai cikkek hagyományosan nagy arányban veszik ki a részüket az online kereskedelemből. Egy iPad Air WiFi például nagyjából 30%-kal olcsóbb az Egyesült Államokban és a kiszállítás is több helyen ingyenes, így akár 45 ezer forintot is spórolhatunk az átlagos magyarországi árhoz (145.600,-) képest.

Amennyiben laptopot keresünk, az amerikai, a brit és az ázsiai webáruházak kínálatát érdemes böngészni, mivel például egy Lenovo IDEAPAD G510 modellt átlagosan 118.020 forintért rendelhetünk, szemben a magyarországi 180.600 forintos átlagárral, így kis utánajárással több tízezer forintot is megtakaríthatunk.

Hasonló a helyzet a Sony PlayStation 4 esetében is, ahol a kutatásban vizsgált amerikai webshopok közel 36.000 forinttal árulták olcsóbban a konzolt a magyarországi átlagárnál (131.500,-).

Szintén jelentős árbeli különbségek észlelhetőek a ruházati cikkek esetében. Egy pár Converse All-Star cipő például az Egyesült Királyságban átlagosan 5.600 forinttal olcsóbb, mint Magyarországon, de a Levi’s 501 farmer esetében is közel 7.000,- a különbség, míg Németországból még ennél is nagyobb, itt 9.000 forinttal olcsóbban rendelhetjük meg a ruhadarabot.  Sőt, az Egyesült Államokban kevesebb, mint a hazai ár feléért kapjuk meg a klasszikust.

Amikor valaki először dönt a külföldi online rendelés mellett, gyakran bizalmatlan az esetlegesen felmerülő többletköltségektől– főleg a szállítási díjaktól -, és a csalóktól való félelem miatt.

Damien Perillat, a PayPal közép- és kelet-európai igazgatója szerint a vállalat már számos akadályt elhárított a nemzetközi online vásárlás fejlődése elől. „A rendszerünk által elért eredmények minden eddiginél meggyőzőbbek, és lehetővé teszik, hogy a vásárlók néhány kattintással fizessenek anélkül, hogy megosztanák pénzügyi adataikat a kereskedővel. Nem szükséges csatlakozni a bankszámlánkhoz, vagy megadni a bankkártyánk adatait, csupán a PayPal fiókunkba kell belépnünk és visszaigazolnunk a fizetést. Ha pedig bármi nem úgy alakul, ahogy elképzeltük, a PayPal teljes vásárlóvédelmet kínál. Emellett pedig a felhasználóink számára számos kereskedő kínál különleges ajánlatokat, engedményeket vagy promóciókat.” – mondta el Damien Perillat.

Míg néhány évvel ezelőtt a nagy értékű online tranzakciók legfőbb hátráltató tényezője a biztonsági megoldásokkal szembeni bizalmatlanság volt, a PayPal mára megoldotta ezt a problémát azzal, hogy 100%-os visszatérítést kínál a vásárlónak probléma esetén a fizikai termékekre vonatkozóan, azokban az esetekben, ha a megrendelt termék nem érkezik meg, vagy nem felel meg a leírásnak. Ennek következtében a PayPal tranzakciók száma az elmúlt években egyre dinamikusabban emelkedik online és mobil platformokon egyaránt.
(BrandTrend)