Kategória: Aktuális.

Legyen szó nagybevásárlásról, utazásról az egész családdal, mountainbike-os kirándulásról a barátokkal, vagy akár prominens személyek szállításáról a vörös szőnyeghez – az új V-osztály maximális rugalmasságot nyújt a beltér kihasználását illetően, és közben elegáns megjelenést garantál.

Kétfajta felszereltségével (V-osztály és V-osztály AVANTGARDE), mintkét szinthez elérhető Külső sportcsomagjával és Belső design-csomagjával, kétféle tengelytávolságával, három karosszéria-hosszával (4.895 és 5.370 mm között) és ugyanennyi erőforrásával, valamint számos opcionális extrájával az új nagyterű ízlés illetve szükség szerint szabható személyre.

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

Ezáltal a V-osztály a legkülönfélébb ügyféligényeknek is képes megfelelni, és családok számára épp annyira vonzó, mint azoknak embereknek, akiknek szabadidős- és sporttevékenységükhöz egy variálható, tágas utastérre van szükségük. Mindezeken túl a modell ideális luxus VIP-szállítás vagy hotel-transzfer céljára.

A Mercedes-Benz V-osztály innovációi

„Az új V-osztállyal a Mercedes-Benz prémium személygépjárművek portfólióját egy akár nyolc személy szállítására alkalmas limuzinnal bővítjük ki“, mondja Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke, és a
Mercedes-Benz Cars üzletág vezetője. „Egy nagyterű esetében a magas szintű funkcionalitás elengedhetetlen. A komfort és a stílus pedig a hab a tortán. Az új V-osztály mindezt olyan szinten kombinálja, amire ebben a szegmensben egyetlen másik gépjármű sem képes.“

Az új V-osztály már első pillantásra összetéveszthetetlen tagja a Mercedes-Benz személygépjármű-családnak, és rögtön a kategória emocionális fénypontjává lépett elő. Az erőteljes orr-részt a háromdimenziós központi csillaggal ellátott függőleges hűtőrács és a progresszív kialakítású fényszórók határozzák meg, amelyek opcionális extraként ebben a szegmensben először minden fényfunkciójukat képesek LED-technológiával ellátni. A V-alakú domborítással kialakított motorháztető elegánsan, lendületesen olvad össze a hűtőrács sportos krómkeretével, valamint a fényszórókkal. A hűtőmaszk és az alsó légbeömlők keskeny lamellákkal van ellátva. A sárvédőkbe mélyen benyúló fényszórókkal együtt ezek a részletek a gépjármű szélességét emelik ki, és a V-osztály magabiztos kiállását hangsúlyozzák.

A letisztult oldalfalon két hosszúkás, feszített ív vonzza magára a tekintetet. A konkáv és konvex felületek kölcsönhatása szoborszerű – és ezzel rendkívül érzéki – karaktert kölcsönöz a típusnak. Az egyedi első lökhárító kontúrja a két ívvel lágyan, és finoman emelkedve folytatódik az autó hátulja felé. Ez oldalnézetből nyúlánk és dinamikus hatást kelt.

„Az új V-osztály megmutatja, hogy az elegáns és dinamikus megjelenés XXL-méretben is lehetséges“, mondja Volker Mornhinweg, a Mercedes-Benz Vans vezetője. „A V-osztály egy sokoldalú multitálentum, ami legmagasabb szintű értéket, hatékonyságot és biztonságot nyújt. Ennek eredményeképp egy teljesen új ügyfélcsoportot célzunk meg – például olyan ügyfeleket, akiknek nagy helykínálatra van szükségük, ám eddig soha nem akartak nagyterűeket vezetni, ugyanis ebből a szegmensből mindeddig hiányzott a stílus, a jóérzésfaktor, valamint a menetkényelem.

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

Az utastér teljesen újfajta élményt kínál a nagyterűek között. A magas minőségű, kellemes tapintású anyagok, a harmonikus színvilág, az aprólékosan kidolgozott részletek, valamint a progresszív és érzéki formanyelv kiemelkedően értékes érzetet keltenek a szegmensben – és mindezeket a Mercedes-Benz modellekre jellemző otthonos („Welcome home“) hangulat tetézi. Az ülések, a kormány és a váltókar számára finom nappabőr borítás is elérhető. A hívogató légkört a visszafogott, három színben állítható hangulatvilágítás teszi kerekké.

A dinamikus formájú kétrészes műszerfal különösen vonzza a tekinteteket. A felső és az alsó részt egy méretes, háromdimenziós díszítő elem választja el, ami optikailag fokozza a szélességet, továbbá értékes hatást kelt. Az alsó rész szoborszerű kialakítást kapott. Ennek köszönhetően a nagyvonalú térérzet tovább fokozódik, de mégis könnyedséget sugall. A műszerfal felső része a kategóriában először bőrhatású kialakítással is kérhető, amit részletesen kivitelezett díszvarrások szegélyeznek.

Az utastér további csúcspontjai közé tartozik pééldául a különálló központi kijelző, a 12 gombos multifunkciós kormány és a DIRECT SELECT előválasztó kar (automataváltó esetén váltófülekkel a kormánykeréknél), valamint az innovatív touchpad, amelyen keresztül az okostelefonokhoz hasonlóan érintéssel, valamint a betűk és karakterek beírásával vezérelhető a telematikai rendszer összes funkciója. A touchpad az Audio 20 CD vagy a COMAND Online rendszerrel együtt érhető el. A COMAND Online legújabb generációja egyesíti az összes audio-, telefon-, és navigációs funkciót, továbbá internetböngészőt, LINGUATRONIC beszédvezérlést és valós idejű közlekedési adatátvitelt kínál. A tökéletes zenei élményről az opcionális Burmester Surround-Soundsystem hangrendszer gondoskodik 16 hangszóróval és egy Bassreflex mélynyomóval.

Die neue V-Klasse. Weltpremiere 2014, The New V-Class. World Premiere 2014

A V-osztály számos innovációjának köszönhetően a kényelem és a variálhatóság tekintetében is új mércéket állít fel. A Mercedes-Benz nagyterűje a kategória egyetlen tagjaként kínál opcionálisan a vezető és az első utas számára 4-irányú gerinctámaszt és aktív ülésszellőztetést megfordítható irányú ventilátorokkal a bőrülések érintkező felületeinek egyenletes relatív páratartalma érdekében.

Szintén egyedülálló ebben a gépjármű-osztályban a továbbfejlesztett THERMOTRONIC automata klímaberendezés, ami opcionálisan kérhető a szériában járó TEMPMATIC rendszerhez. Három különféle üzemmódjával egyedi klímavezérlést tesz lehetővé. A FOCUS (irányított), MEDIUM (közepes) és DIFFUSE (diffúz) beállítások a levegőmennyiség és a levegőelosztás tekintetében különböznek egymástól. Mindezeken felül a THERMOTRONIC a járműkulcs megfelelő gombjának megnyomásával automata, beszállás előtti klimatizálási funkcióval, integrált páraérzékelővel, valamint a vezető és az első utas oldalán a napfény irányától függő hűtőlevegő-elosztással és intenzitás-vezérléssel rendelkezik.

A hátsó ülések kialakítása minden igényre számtalan konfigurációt tesz lehetővé. Alapesetben a nagyterű négy különálló, kartámaszokkal ellátott komfortüléssel van felszerelve, amelyek két sorban helyezkednek el. Ezek továbbfejlesztett technikájuknak és működési logikájuknak köszönhetően intuitív módon előrebillenthetőek, így hátra gyors és egyszerű beszállást tesznek lehetővé. Opcionálisan a középső sor különálló ülései közé egy összecsukható asztal is beszerelhető.

Az alap üléskonfiguráció helyett mindkét hátsó sorhoz rendelkezésre áll még egy kétszemélyes üléspad kétrészes, egyenként előrebillenthető háttámlákkal, valamint egy háromszemélyes kialakítás kétrészes ülőlappal és háromrészes fejtámlával. A háromszemélyes üléspad külső, jobboldali ülése előrebillenthető, vagy akár külön-külön kiszerelhető. Továbbá a teljes üléssor is előrehajtható, hogy a nagyméretű rakományok – mint például sportfelszerelések, vagy frissen megvásárolt gyerekszoba-bútorok – számára elegendő hely maradhasson.

Aki pedig a V-osztályban alváslehetőséget szeretne, a két hátsó üléssort opcionálisan kényelmes ággyá alakíthatja. Az ágy alatt tároló ládák találhatóak, így az alsó szint is kihasználható. A rakodási lehetőség a többi üléspad esetében is adott, továbbá mind az üléspadok, mind pedig a különálló ülések az összes helynél integrált hárompontos biztonsági övvel vannak felszerelve.

A tovább optimalizált, gyorsreteszeléssel ellátott üléssíneknek köszönhetően az ülések és az üléspadok nagy erőkifejtés nélkül csúsztathatóak előre illetve hátra, és a hátsó sor ülései egymással szemben is elhelyezhetőek. Mindezeken felül az összes ülés kivehető, aminek köszönhetően bármikor kialakítható a szükség szerinti rakodási felület.

Die neue V-Klasse. Weltpremiere 2014, The New V-Class. World Premiere 2014

A kényelmes be- és kipakolás érdekében a V-osztály ismét egy újdonságot képes felmutatni a kategóriában – a külön nyitható hátsó szélvédőt, ami a csomagtérajtó felső keretéhez van rögzítve, és ami a csomagtérajtótól függetlenül nyitható vagy csukható. Ez a megoldás rögtön két szempontból is megkönnyíti a be- és kipakolást: egyrészt lehetővé tesz egy második padlószintet, másodsorban pedig nincs mindig szükség a nagyméretű csomagtérajtó kinyitására, ami különösen szűk parkolóhelyeken jön jól. A rakodótér-elválasztó könnyen fel-/leszerelhető, akár 50 kilogrammal terhelhető, és két mélyítéssel rendelkezik, amelyekben egy-egy kivehető, összehajtható bevásárlókosár található. A V-osztály AVANTGARDE változataihoz a külön nyitható hátsó szélvédő szériában jár.

Egy további egyedi megoldás az új V-osztály esetében: opcionálisan a csomagtérajtó EASY-PACK csomagtérajtóként is elérhető, ami kényelmesen, elektromosan nyitható és zárható, valamint bármilyen pozícióban megállítható. Így az alacsonyabb személyek számára sem fog problémát jelenteni a csomagtérajtó zárása.

Összesen tizenegy innovatív vezetői asszisztens rendszer szolgálja a magas szintű menetkényelmet és a példamutató biztonsági színvonalat. Az asszisztens rendszerek modern radarokon, kamerákon és ultrahangos érzékelőkön alapulnak, amelyek az új E- és S-osztályban „Mercedes-Benz Intelligent Drive“ néven kerültek bevezetésre.

Minden V-osztályhoz szériában jár az Oldalszél-asszisztens, ami erős oldalirányú széllökések során stabilizálja az autót, valamint az ATTENTION ASSIST éberségfigyelő rendszer, ami figyelmetlenség vagy fáradtság esetén figyelmeztetni tudja a gépjárművezetőt. Opcionálisan elérhető az Aktív parkolás-asszisztens, aminek segítségével olyan egyszerű és kényelmes a nagyterűvel parkolni, akár egy kompakt autóval.

Szintén opcionálisan elérhető a 360 fokos, „madártávlati“ kamerarendszer, a DISTRONIC PLUS távolságtartó tempomat COLLISION PREVENTION ASSIST rendszerrel, a Táblafelismerő asszisztens forgalommal szemben történő behajtásra figyelmeztető funkcióval, a Sávtartó asszisztens, a Holttérfigyelő asszisztens, a LED-es Intelligens világítás rendszer, valamint az Adaptív távfény-asszisztens. Ezen asszisztens rendszerek legtöbbje először érhető el ebben a kategóriában.

Az opcionálisan rendelhető, személyautó-modellsorozatokból ismert PRE-SAFE fékrendszer tovább emeli a biztonság színvonalát. A PRE-SAFE fenyegető balesetveszély esetén biztonsági intézkedéseket tesz, hogy egy esetleges ütközést követően az övek és a légzsákok a lehető legjobb védelmet nyújthassák.

mercedes-benz-v-class

A piaci bevezetéskor az új V-osztály csúcsmodern, kétlépcsős feltöltéssel ellátott 2,1 literes négyhengeres turbódízel erőforrásokkal áll rajthoz, amelyek magas szintű képességeikről az A-osztálytól egészen az S-osztályig már számos személyautó modellsorozatban tanúbizonyságot tettek. A motorok a V-osztály igényeihez kerültek továbbfejlesztésre. Három teljesítményszint érhető el: a V 200 CDI 136 lóerőt (100 kW) teljesít 330 Newtonméteres maximális forgatónyomaték mellett, a V 220 CDI pedig 163 lóerő (120 kW) és 380 Nm leadására képes – ez mindkét esetben plusz 20 Nm-t jelent az elődmodellhez képest – mégpedig kereken két literrel alacsonyabb fogyasztás mellett. Mindössze 5,7 l/100 km-es átlagfogyasztásával és 149 g/km-es széndioxid-kibocsátásával a V 220 CDI a fogyasztás terén abszolút vezető szerepet foglalhat el a szegmensben.

A V 250 BlueTEC csúcsmotor 190 lóerős (140 kW) teljesítményével és erőteljes, 440 Newtonméteres maximális forgatónyomatékával annyira rugalmas és agilis, mint az eddigi 3-literes V6-os turbódízel erőforrás. Ezzel egyidejűleg az új csúcsváltozat magas járáskultúrát kínál, és az utastér zajszintje – többek között a fokozott hangszigetelésnek köszönhetően – lényegesen alacsonyabb, mint a hathengeres előd esetében.

A fogyasztás szintén jelentős mértékben csökkent: 6,0 l/100 km-es átlagfogyasztásával a négyhengeres turbódízel azonos menetteljesítmények mellett 28 százalékkal takarékosabb a hathengeresnél. Továbbá a BlueTEC rendszernek köszönhetően a csúcsverzió a kategória első modelljeként teljesíti az Euro6-os környezetvédelmi előírásokat. A V 250 BlueTEC  kivitelhez szériában jár a 7G-TRONIC PLUS automataváltó DIRECT SELECT előválasztó karral és DIRECT SELECT váltófülekkel. A V 200 CDI és a V 220 CDI modellekhez a kényelmes automataváltó opcionálisan áll rendelkezésre.

Mercedes-Benz-V-class

A személyes vezetési élvezet fokozása érdekében az automataváltóval felszerelt V-osztályok a szegmens egyetlen járműveként AGILITY SELECT kapcsolóval vannak ellátva. A gépjárművezető gombnyomásra négyféle menetprogram közül válogathat: takarékos, komfortos, sportos és manuális. A motor, a gázpedál és a váltó reakciói ennek függvényében változnak. Amennyiben a gépjárművezető a „Sport“, a „Comfort“ vagy a „Manuális“ üzemmódok valamelyikét választja ki, gyorsítások során plusz 10 kW (14 lóerő) teljesítmény és 40 Nm forgatónyomaték áll rendelkezésére („Overtorque“ funkció). Ezáltal a V 250 BlueTEC motorja például 204 lóerőt (150 kW) és tekintélyes 480 Nm-t képes produkálni.

Ebben a kategóriában szintén példátlan, és iránymutató megoldás az AGILITY CONTROL futómű az úttest felületéhez igazodó csillapítási rendszerrel, valamint az ADAPTIVE ESP legújabb generációja számos asszisztens funkcióval az optimális menetbiztonság érdekében. A könnyű és precíz elektromechanikus szervokormány szintén lényeges szerepet vállal az új V-osztály példaértékű, kiegyensúlyozott menetkényelmében.

mercedes_benz_v_class_overseas

Sportos karakterével és komfortos felszereltségével az új Mercedes-Benz nagyterű rögtön kategóriájának élére lép. Már a V-osztály alapkivitele is gazdag felszereltségnek örvend. Többek között szériában jár hozzá az Audio 20 USB rendszer különálló 7-colos központi kijelzővel, a zongoralakk optikájú díszítő elemek, a 3-küllős, 12 gombbal ellátott multifunkciós kormánykerék automataváltó esetén sportos DIRECT SELECT előválasztó karral és váltófülekkel, a magasságban és tengelyirányban állítható kormányoszlop, a komfortülések a sofőr és az első utas számára mellkast és medencét védő oldallégzsákokkal, az elektromos rögzítőfék, és az aktívan záródó hátsó tolóajtók.

Az AVANTGARDE felszereltségi szint esetében a V-osztályhoz olyan további csúcsszintű felszereltségek járnak, mint például a bőrülések, a bőrkormány, a hangulat-világítás, a fa hatású díszítő betétek (a hátsó sorban is) és a teljesen LED-es fényszórók Intelligens világítási rendszerrel. Továbbá a csomag része a különnyíló hátsó szélvédő második csomagtér-szinttel, a kiegészítő baloldali tolóajtó, a laminált üvegezés a fokozott zajcsillapítás érdekében, valamint az AGILITY CONTROL futómű szelektív csillapítási rendszerrel a még jobb agilitás és menetkomfort érdekében.

A 2014. május végén esedékes piaci startkor első ízben az új V-osztály hosszú verziója lesz elérhető, 5.140 milliméteres hosszal, 3.200 mm-es tengelytávolsággal és nagyobb hátsó túlnyúlással. A kompakt és az extra hosszú változat később érkezik.

Értéknövelő alapszolgáltatásként a Mercedes-Benz V-osztály tulajdonosok számára is elérhető a 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami a hazai piacon egyedülállóan négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz.

A Mercedes-Benz felhatalmazott szervizpartnerei által elvégzett karbantartások az ügyfelek által igénybe vehető Mobilo szolgáltatások időtartamát is meghosszabbítják, amely bizonyos szolgáltatások esetében így akár 30 év is lehet. Az Integrált Szerviz Csomag a már korábban is elérhető Új Gépkocsi Garancia lejártát követően további 24 hónap, de legfeljebb összesen 120.000 km növelt javítási garanciát is tartalmaz.

Mercedes-Benz-V-Class-2014

Mint minden új Mercedes-Benz személygépjármű modellsorozat, a V-osztály is egy korlátozott Edition 1 szériával áll rajthoz. A 190 lóerős (140 kW), 7G-TRONIC PLUS automataváltós limitált modell ismertetőjegyei többek között a sportfutómű vagy a választható AGILITY CONTROL futómű szelektív csillapítási rendszerrel, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák 5-duplaküllős kialakítással, a színezett üvegezés hátul, a „maron“ nappabőr ülések, a bőrhatású, díszvarrással ellátott műszerfal, valamint a sötét antracit színű, ébenfa-hatású díszítő betétek.

A maximális kényelemről a vezető és az első utas oldalán ülésszellőztetés, THERMOTRONIC automata klímaberendezés, a hátsó sorban félautomata, külön vezérelhető TEMPMATIC klímarendszer, COMAND Online, Burmester Surround-Soundsystem hangrendszer, mindkét oldalon elektromosan működtethető tolóajtók, elektromos EASY-PACK csomagtérajtó külön nyitható hátsó szélvédővel, valamint 360-fokos kamerával kiegészített Parkolócsomag gondoskodik. A példamutató biztonságot pedig a COLLISION PREVENTION ASSIST, a Sávtartó- és Holttérfigyelő asszisztens, valamint a PRE-SAFE rendszer szolgálja.
(BrandTrend)