Kategória: Aktuális.

Brazília négy vezető televízió társaságával (Band TV, Record, RedeTV! és SBT) írt alá szerződést a GfK innovatív televíziós közönségmérési szolgáltatásának az országban történő bevezetéséről. A mérés a tervek szerint 2015-ben indul.

A GfK által most Brazíliába eljuttatott legmodernebb mérési szolgáltatás lehetőséget ad arra, hogy az ügyfelek okos adatokra alapozzák üzleti döntéseiket. A szolgáltatás egy a jelenleginél kiterjedtebb – a földi, a kábeles és szatellit műsorsugárzást igénybe vevő – közönségről rögzít adatokat és nem csupán az élő, de az időeltolásos (time-shifted) tévénézést is vizsgálja. A szolgáltatás 15 brazil város 6.000 háztartását magába foglaló panelen fog elindulni.

Régió

Háztartások száma

São Paulo

1,600

Rio de Janeiro

920

Belo Horizonte

390

Salvador

290

Recife

290

Fortaleza

240

Porto Alegre

330

Curitiba

300

Distrito Federal

300

Campinas

220

Goiânia

220

Vitória

220

Belém

220

Manaus

220

Florianópolis

240

Összesen

6,000

A GfK ajánlata kiterjed mind a valós idejű, mind pedig a hagyományos overnight adatszolgáltatásra. A riportálás a GfK Evogenius médiatervezési szoftverére épül, amely a GfK által rögzített médiahasználati adatok részletes elemzését teszi lehetővé.

Dr. Gerhard Hausruckinger, a GfK igazgatósági tagja és a Consumer Choices szektor felelőse, elmondta: „Örömmel jelentjük be, hogy megállapodtunk Brazília négy vezető televízió társaságával és bevezetjük innovatív televíziós közönségmérési szolgáltatásunkat a világ egyik legélénkebb tévés piacára. A szolgáltatás 2015-től lesz elérhető az országban, amely átláthatósága és megbízhatósága révén több adatot és az eddigieknél részletesebb insightokat szolgáltat majd brazíliai ügyfeleink számára, valamint tovább erősíti a GfK jelenlétét egy olyan piacon, amely jelentős jövőbeli növekedési potenciált rejt. A GfK büszke, hogy a televíziós közönségmérésben felhalmozott 40 éves tapasztalatát most Brazíliában is ügyfelei sikereinek szolgálatába állíthatja.”

A 100 millió dollárt meghaladó összértékű szerződés öt éves időtartamra szól és nem zárja ki adatok további televízió társaságok és reklámügynökségek, valamint egyéb ügyfelek számára történő értékesítését.

Üzleti tevékenységének kiterjesztésével a GfK Brazíliában körülbelül 100 új munkahelyet teremt ezzel a projekttel. A piackutató vállalat Brazíliában 2002 óta van jelen és jelenleg mintegy 300 munkatársat alkalmaz.

A GfK több mint 40 éve végez televíziós közönségmérést. A piackutató vállalat jelenleg hét piacon – Németországban, Ausztriában, Belgiumban, Hollandiában, Libanonban, Portugáliában és Ukrajnában – nyújt hasonló szolgáltatást. További piacokon, így Ausztráliában, Svájcban, Belgiumban, Ukrajnában és Hollandiában rádiós közönségmérést végez a GfK, az Egyesült Államokban pedig a sajtótermékek olvasottságát vizsgálja.
(BrandTrend)