Kategória: Aktuális.

„Az EY felméréséből egyértelműen kiderül, hogy a cégek túlnyomó többsége határozott növekedési programot kezdett el követni. Ez egyrészt rendkívül pozitív hír a magyar gazdaság egészét tekintve. Másrészt fontos üzenet minden cég számára, hogy merészebb, bátrabb stratégiát kövessenek annak érdekében, hogy megőrizzék versenyképességüket. Ez az időszak az aktív döntések és a jövőbe tekintés ideje a mostani a cégvezetők számára” – mondta Dezse Margaret, az EY Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának vezető partnere.

A magyar válaszadók túlnyomó többsége szerint egyre kedvezőbb az üzleti környezet: 76 százalék szerint javul a világgazdasági helyzet. A nemzetközi és a regionális átlaghoz képest is bizakodóbbak a magyar cégek: globális szinten csupán a megkérdezettek 65 százaléka, a környező országokban pedig mindössze a vállalatvezetők 59 százalék nyilatkozott pozitívan a világgazdasági helyzetről.

Egységes képet mutatnak a nemzetközi, régiós és hazai adatok arra vonatkozóan, hogy milyen tényezőket tartanak prioritásnak a vállalatvezetők napjainkban. A lista első helyén a hatékonyság és a költségek kordában tartása szerepel, a második legfontosabb szempont pedig a kockázatmenedzsment – mutat rá a jelentés.

A megkérdezett hazai vállalatvezetők minden tekintetben optimistábban látják a magyar gazdaság helyzetét a fél évvel ezelőtti eredményekhez képest. 44 százalékuk 1-3 százalékos gazdasági növekedéssel számol Magyarországon a következő egy évben. Emellett pozitívabban értékelik a rövid távú piaci stabilitást, az elérhető hitelállomány bővülését, valamint a céges bevételek növekedését.

A gazdasági növekedésbe vetett bizalom tükröződik a rövidtávú tervekben is: a magyar cégvezetők négyötöde nyilatkozott úgy, hogy szinten tartja vagy növeli alkalmazottainak számát a következő egy évben. Ez az arány nagyságrendileg megfelel a régiós átlagnak. Emellett a megkérdezettek középtávú terveiben 58 százalékos arányban szerepel az új földrajzi piacok feltérképezése, valamint az innováció és a kutatás-fejlesztés, mint a növekedés egyik hajtóereje. Mindkét terület hangsúlya magasan a nemzetközi és a régiós átlag felett áll.

A következő 6-12 hónap legnagyobb kihívását az eurózóna elhúzódó gazdasági válságában látják a legtöbben – derül ki az EY felméréséből.
(BrandTrend)