Kategória: Aktuális.

Magyarország két meghatározó, vezető könyvkereskedelmi cége üzleti tevékenységének összehangolásáról közös közleményben számoltak be az érintett tulajdonosok, az SQ-Invest Kft. és a Közép Európai Média és Kiadó Zrt. (CEMP).

A GVH 2013. december 10-én kelt döntése értelmében hatályba lépett az a megállapodás, amely alapján a legnagyobb hazai könyves webáruházat, a Bookline-t üzemeltető Shopline-webáruház Nyrt. felvásárolta a Libri bolthálózatot és az azonos nevű internetes áruházat működtető Libri Kft. üzletrészeinek 100%-át, és ezzel párhuzamosan a Shopline-webáruház Nyrt. tulajdonosi köre is megváltozott. A részvények 67,70%-át a Libri-tulajdonos SQ–Invest Kft. szerezte meg, a Shopline jelenlegi többségi tulajdonosa, a Közép Európai Média és Kiadó Zrt. (CEMP) pedig 25,1% mértékű közvetlen részesedést tartott meg. A Shopline-webáruház Nyrt. továbbra is tőzsdén marad.

libri

Az új cégcsoport szerteágazó leányvállalati struktúrával rendelkezik. Érdekeltségi körébe tartozik többek között a Port.hu és Fidelio internetes oldalakat, a Fidelio műsorfüzetet, illetve a Bóbita magazint kiadó és a Színház.hu színházi portált üzemeltető Libri Média Kft., továbbá a több jelentős kiadót magába foglaló és számos hazai és külföldi bestsellert jegyző Libri Könyvkiadó Kft. többségi részesedése. (Ide tartoznak a Park, a Helikon, a Diafilm, a Libri, a Kolibri és a Trubadúr kiadók.) Emellett az érdekeltségi körben találjuk a hazai e-könyv-piac legnagyobb szereplőjének, az eKönyv Magyarország Kft.-nek 50%-os üzletrészét is.

Amint azt a tulajdonosok a 2013 májusában tartott sajtótájékoztatón is elmondták, a Libri cégcsoport és a Shopline egy cégcsoportba kerülése két olyan piaci szereplő összefonódását jelenti, amely cégek természetes szövetségesei és üzleti értelemben is logikus kiegészítői egymásnak. A tranzakció eredményeként egy olyan lendületes, korrekt és átlátható kulturális vállalkozás / agora jöhet létre, amely minden kapcsolódó termékével és szolgáltatásával a jelenleg releváns valamennyi kereskedelmi és kommunikációs csatornán képes hozzájárulni az egyre inkább felértékelődő minőségi szabadidő eltöltéséhez.

shopline

A cégcsoportnak az újonnan kialakuló cégmodellben minden esélye megvan arra, hogy a régióban egyedülálló sikereket érjen el a kulturális javak kereskedelmében, és a csoporthoz tartozó leányvállalatoknál összpontosuló kiadói tudás és vagyon, valamint a jól felépített bolthálózat segítségével eredményesen vehesse fel a versenyt a piac jelenlegi és jövőbeli szereplőivel.

A tulajdonosok – az SQ Invest részéről Balogh Ákos, illetve a CEMP részéről Dr. Spéder Zoltán – a GVH mostani döntése nyomán elmondták, hogy bár az engedélyezési folyamat a tervezettnél hosszabbra nyúlt, végül a megtett kötelezettségvállalásokkal minden érdekelt fél számára megnyugtatóan – az eredeti üzleti elképzelések mentén – sikerült zárni a tranzakciót. Így a korábban jelzett üzleti modell és a működési szinergiák mielőbbi kiaknázásának, illetve az integrált működésnek nincs akadálya.

A cégcsoport operatív irányítása a korábbi elképzelések szerint, a következőképpen alakul: a jövőben az összevont területek irányítását két egyenrangú vezető, Starcz Ákos, a Shopline-webáruház Nyrt. vezérigazgatója és Kovács Péter, a Libri Kft. ügyvezető igazgatója látja majd el. A cégcsoport a GVH engedélyét követően tervezi a két cég cégnevének Libri-Shopline Nyrt.-re, illetve Libri-Shopline Kft.-re történő változtatását.

A két anyacég együttműködése az egységes működési és irányítási modell mentén ténylegesen 2014 januárjától indul el. A két cég önkéntesen korlátozza majd a kereskedelmi árrés-emelés mértékét, valamint visszatérítést biztosít a közvetlenül velük szerződött kiadók internetes értékesítése után az elkövetkezendő három évben.

A tervek szerint a jelenleg üzemeltetett márkák megmaradnak, tehát a dinamikus könyves webáruház, a Bookline, az univerzális webpláza, a Shopline és az Európában is kiemelkedő Libri könyves bolthálózat és online webáruház a jövőben is párhuzamosan működik majd. A két cégcsoport párhuzamos működéséből fakadó szinergiák kihasználása – az ügyfelek még hatékonyabb kiszolgálása érdekében és mellett – a cégvezetés számára az egyik elsőszámú feladat.
(BrandTrend)