A GM indoklása szerint: “a Chevrolet márka kis piaci részesedéssel bír, jelenléte – köszönhetően a nehéz gazdasági helyzetnek – csekély.”
A General Motors döntése mögött az is húzódik, hogy véget akar vetni a saját márkái közötti konkurenciaharcnak. A Chevrolet 2016-tól Európában már csak az olyan ikonikus amerikai autókat értékesíti, mint a Corvette sportkocsi. A cégóriás többi modellje csak Oroszországban és a FÁK államokban lesz hozzáférhető. A kivont Chevrolet márkát pedig a magasabbra pozicionált Cadillac márka váltja.
2012-ben a Chevrolet 195 ezer személyautót és SUV-ot adott el Nyugat-és Közép-Európában, majd 2013 első 10 hónapjában további 137 ezret. A cég jelenleg pénzt veszít a térségben, a telített autópiac és a a törékeny gazdasági helyzet elnyomja a növekedést.
Dan Akerson, a GM vezérigazgatója szerint a döntés “lehetővé teszi, hogy olyan beruházásokra összpontosítsanak, amelyekben nagyobb mértékű a növekedési potenciál.” Európa kulcsfontosságú terület a GM számára, a legtöbb Dél-Koreában gyártott Chevrolet modellt ugyanis Európában adták el.
Forrás: bbc.co.uk
(BrandTrend)