Kategória: Aktuális.

A mobil- és digitális technológiák a társadalom, az üzleti élet és a magánélet egyre több és több területén jelennek meg, megváltoztatva a munkavégzés és a munkaszervezés módját. Az emberek egyre mobilabbá válnak, így nagyobb rugalmasságot várnak el a munkájukban is, nagyobb hangsúlyt fektetve a munkakörnyezetükre.

A „Következő generációk munkavégzése” című jelentésében az Ericsson Networked Society Lab ezeket a változásokat vázolta fel a legfontosabb trendekkel együtt. Létfontosságú lesz majd, hogy megértsük a változásokat és igazodjunk hozzájuk. De melyek azok a legfontosabb kihívások, amelyekkel a szervezeteknek szembe kell nézniük, és mik az előnyök? Hogyan lehet nyerni ebben az új játékban?

city-index-ericsson

 „Minden egyes történelmi kornak megvoltak a maga fő értékteremtő tevékenységei, – mondta el Mikael Eriksson Björling, az Ericsson ConsumerLab fogyasztói viselkedés szakértője – a vadászó-gyűjtögető ember  számára például ez az étel megtalálása, a tűzrakás és a ruhakészítés volt. Napjainkban a megjelenő új viselkedési formák és az új technológiák megváltoztatják a világ szervezésének módjait. Úgy véljük, hogy az IKT lesz az alapvető kiváltója ennek az átalakulásnak, és minden vállalatnak fel kell mérnie ezeket a lehetőségeket, és az átalakulás részévé válni.”

A tanulmány által azonosított 8 trend:

1.      Jelentőségteljes szerep keresése – Kezd háttérbe szorulni a kompenzáció, a juttatások, a névjegykártyán szereplő titulusok értéke, hogy helyet adjon a társadalomnak nyújott hozzájárulás fontosságának. Létfontosságú, hogy jelentőségteljes szerepet játsszunk.

2.      Feladatok helyett küldetés Az értékteremtés felé történő eltolódás jelentős változást jelent a munka világában. A munkaadók és a munkavállalók egyaránt inkább a tényleges értékteremtésre és a végeredményre összpontosítanak, nem arra, hogy pontosan hol, mikor és milyen módszerek alkalmazásával végezték el a munkát.

3.      Kulturális gravitáció Az emberek jellemzően olyan vállalatokat keresnek, amelyeknek megvan a saját közösségi és belső kultúrájuk, amivel azonosulni tudnak.

4.      Kétirányú rugalmasság Rugalmas munkaidő és állandó hálózati csatlakozás. Az emberek mostantól a saját feltételeik szerint alkalmazzák a rugalmasságot.

5.      A tettek mezején Az emberek nagyobb személyes felelősséget vállalnak a problémák megoldásában és a célok elérésében.

6.      A váratlan meglepetések hatalma – A szervezetek “véletlenszerű” találkozásokat szerveznek a különböző háttérrel es kompetenciával rendelkező kollégák között annak érdekében, hogy az innovatív ötletek előtérbe kerülhessenek.

7.       Az eszmecsere helye A munkahely már nem az alkalmazottak „tárolására” és ellenőrzésére szolgáló létesítmény, de egyre inkább az értelmes és eredményes eszmecsere helye. A munkakörnyezetet elsősorban úgy kell kialakítani, hogy az optimális legyen az emberek közötti eszmecserére.

8.      Fogyasztói piac primátusa A dolgozók azt szeretnék, hogy a munkakörnyezetük igazodjon az egyedi igényeikhez, hogy a magánszférára jellemző preferenciák és tapasztalatok a munkahelyen is megjelenjenek.

A jelentésben közreadott eredmények főleg elsődleges kutatáson alapulnak. Az Ericsson Networked Society Lab egy Delphi-tanulmányt végzett, a munkavégzéshez kapcsolódó különböző kompetenciaterületek nemzetközi szakértői és vezető személyiségei részvételével. A kutatásban részt vettek HR-szakértők és szervezetek, valamint vezető üzleti gondolkodók is. A kutatás számos kis és nagyobb progresszív vállalkozás munkaszervezését is megvizsgálta.
(BrandTrend)