Kategória: Aktuális.

A Baden-Württembergi Filmakadémia végzőse provokatív reklámszpotot forgatott egy Mercedes limuzinnal. A videóban a Mercedes már azelőtt felismeri a veszélyeket, mielőtt azok bekövetkeznek, így átgázol az ifjú Adolf Hitleren. A videó alkotóinak a Mercedes-Benz kérésére utólag a film elején és végén fel kellett tüntetniük,  hogy a Daimler-nek a reklámfilmhez nincsen köze.

A Mercedes érthető módon teljesen elhatárolódott a szpot tartalmától. Egy gyermek halála és a nemzetiszocialista érzület nem reklám témájának való, véleményük szerint ebből a szempontból annak sincs jelentősége, hogy egy fiktív reklámról van szó.

http://youtu.be/5nBJ2RIW-G0

A Baden-Württembergi Filmakadémia rendező szakon végzős diákja, Tobias Haase neve nem ismeretlen a tehetséges felnövő reklámos generációt ismerők körében. Haase a múlt évben Cannesban a “Young Director Award” díjazottja volt.  A film, ami a Blackpearl Film támogatásával jött létre, technikailag valóban professzionálisan kivitelezett.

A videomegosztókon a klip máris nagy siker. Németországban a reklámok nagyon “jófiúsak” – mondta Tobias Haase, rendező a dpa hírügynökségnek. “Nézzük meg csak Angliát vagy Amerikát, sokkal többször találkozunk olyan reklámokkal, melyek vitákat váltanak ki.” A csapat szakmai szempontból büszke lehet, mert a Német First Steps “Utánpótlás  Díj”-ra jelölték az alkotást.

A reklámszpotban a limuzin Ausztriában Hitler szülővárosában, Braunau am Inn-ben halad, és fejlett technológiájának segítségével automatikusan fékez ott, ahol a gyerekek az utcára szaladnak.
Csak a kis Adolfot nem kíméli az autó, elüti, miután a gyermek az utcán fekve marad, testével egy horogkeresztet formázva. Valójában megdöbbentő.

Az interneten a hír szélsőséges reakciókat váltott ki. A Vimeo videoplatform használói között az felháborodótól a  nagyszerűig minden vélemény elhangzott. Nyitva marad a kérdés. Lehet-e Hitlernek reklámot csinálni. Holger Bergmann, a film egyik producere szerint:  “a szpotban nem a reális saját világunkban vagyunk” – mondta Bergmann a Stuttgarter Nachrichten-nek. Szerinte ez egy gondolati játék – “mi lenne, ha” –  tehát mintha egy párhuzamos univerzumban lennénk. Inkább egy összekacsintásnak értelmezhető.

“Fontosnak tartom, hogy vitákra kerül a sor” – mondta Thomas Haase, rendező. Haase szerint  a német autógyártók reklám témában bátrabbak lehetnének, hisz óriási potenciál van valóban klassz filmek készítésére. Az autógyártó cégek szerinte azonban közvetlenül a technikai újításokra fókuszálnak, ami viszont unalmas.
(BrandTrend)