Kategória: Aktuális.

A B2C piac válogatott fortélyai és praktikái ezen a területen nem vagy csak részben működnek. Vajon merre indul, illetve milyen marketing eszközöket alkalmaz egy ipari technológiákat, illetve gépeket értékesítő hazai vállalat?

“Elsősorban és mindenekelőtt kutatást végez” – állítja Blaskó Gergely, a munkagépeket forgalmazó Best Machinery marketing vezetője. A szakember az építőipar hanyatlásának éveiben érkezett a vállalathoz. Világos volt számára, hogy az „aranykorban” bevált, túlnyomórészt az üzletkötőkre és kizárólag a személyes eladásra épülő stratégia már nem működik.

best-machinery-b2b-markaepites-1

Gergelyék a korábbi tapasztalatok, valamint nemzetközi kutatások alapján jutottak arra a megállapításra, hogy a munkagépek piacán egy eszközbeszerzés során döntő befolyással bír a gépet majdan kezelő személyzet. A végső szót a felső vezetés mondja ki, valamint a szerződést is ők szentesítik, de a gépész szava szent, véleménye mérvadó. Ha a gazdasági érdekek nem csorbulnak jelentősen, akkor a tulajdonosi kör megfogadja a hozzáértő gépkezelő véleményét.

A vállalat legfontosabb feladatának a több országban piacvezető, de hazánkban (korábban) alacsony márkaismertséggel bíró LiuGong gyártó termékeinek „szakmai köztudatba” vezetését tűzte ki célul.

best-machinery-b2b-markaepites-2

A laikus, munkagépek világát kevéssé ismerő olvasó számára szokatlan lehet, de a gépekkel dolgozó személyzet többsége rajongással szereti a szakmáját és az abban üzemelő berendezéseket. Az átlagos gépkezelő szívesen kommunikál sorstársaival, erősen márkafüggő, de nyitott az ismeretlen irányába és tényekkel meggyőzhető.

A cég az iparágban szokatlan, online marketingre alapozó stratégia mellett döntött. A Best Machinery dolgozói blogot vezetnek, a Twitteren csiripelnek, de még a televízióba is elküldik munkagépüket.

Facebook oldaluk márkapreferenciától függetlenül várja a munkagépek iránt rajongókat. A közel 12.000 főt tömörítő klub és annak kiemelkedően magas aktivitása önmagában is igazolja az elgondolás létjogosultságát. Munka-Gépítélet néven a közelmúltban startolt, és már most óriási sikert aratott a blog márkafüggetlen gépértékelő rovata, melyet közvetlenül a Facebookról megismert rajongók szerkesztenek. Az általuk használt gépekről írhatnak, jót és rosszat egyaránt.

Természetesen mindez nem jelenti azt, hogy kizárólag az online világra építő marketingkommunikációs eszközöket alkalmazza a vállalat. Jelen vannak a kiállításokon, hirdetnek magazinokban, sőt, a cég munkatársai cikkeket is publikálnak a szaksajtóban. A vállalat üzletkötői továbbra is járják az országot, de a fókusz áthelyezésre került. Néhány évvel ezelőtt a LiuGong név ismeretlenül csengett a hazai célcsoport körében. Mára kevés olyan gépkezelő dolgozik az országban, aki ne hallott volna a márkáról.

Hogy érdemes-e a többi szereplőnek is követnie a Best Machinery példáját? Nehéz megmondani. Ne feledjük, nekik sikerült szem előtt tartaniuk egy fontos szempontot, és elsők, úttörők lehettek valamiben. Nem az a lényeg, hogy a gépkezelők online megszólításának irányába fordultak. Sokkal fontosabb, hogy mindezt elsőként tették a hazai forgalmazók között.
(BrandTrend)