Kategória: Aktuális.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a GlaxoSmithKline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termék Kft. meg nem engedett reklámtevékenységet folytatott, amikor televíziós reklámjaiban azt állította, hogy a Panadol Rapid fájdalomcsillapító tabletta 5 percen belül hatni kezd.

A GVH a vállalkozást a jogsértés elkövetéséért 2.300.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte. A vállalkozás 2012. május 1. és 2012. június 10., valamint 2012. július 10. és 2012. augusztus 12. között különböző kommunikációs eszközökön népszerűsítette a Panadol Rapid termékét. A reklámokban a készítmény fájdalomcsillapító hatásának gyorsaságát emelték ki azzal a fő üzenettel. hogy, a termék 5 perc alatt elkezdi kifejteni a hatását. A vizsgálat során beszerzett adatok alapján a GVH megállapította, hogy a gyógyszer fájdalomcsillapító hatásának a kezdete egyénenként változó lehet, így a fájdalom megszüntetésének időtartama nagy eltéréseket mutathat. Fontos kiemelni, hogy a gyógyszertárból vény nélkül is kiadható gyógyszerre vonatkozó reklámállítással kapcsolatban a GVH elsődlegesen nem az állítás valóságtartalmát vizsgálja, hanem azt, hogy a vállalkozás az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatja-e be a készítményt.

A GVH megítélése szerint nem szükséges, hogy a készítményre vonatkozó alkalmazási előírás szó szerint és teljes egészében jelenjen meg a reklámokban, azonban fontos, hogy a reklámok fő üzenete feleljen meg az alkalmazási előírásoknak. A GVH a bírságok meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő gyakorlat a tájékoztatások kiterjedtsége miatt a fogyasztók széles rétegéhez eljutott.