Kategória: Aktuális.

A Mercedes kijött az „A” majd a „B” osztállyal, napvilágot látott a BMW 1-es széria, az Audi gyártósora elkezdte az A2-est „visszafogott”, az A3-ast viszont nagy sikerrel ontani, a Jaguár szalonokba kikerült az „X” típus, a Porsche kifejlesztette a Boxtert és a Caymant, a Ferrari bemutatta a Californiát, a Lamborghini a Gallardót, a Bentley megtervezte a Continental GT-t, a Rolls Royce bevezette a Ghostot és néhány hónapja megérkezett a Maserati Ghibli. Az Aston Martin (Toyota) Cygnetről most ne beszéljünk, a törpe Aston megszületésének egészen más oka van, melyről egy korábbi cikkemben írtam.

Maserati-Ghibli

Ennek a folyamatnak az előzményeként persze számtalan autómárka (sok esetben többségi tulajdona) gazdát cserélt, így lett a Rolls Royce Motor Cars a BMW leányvállalata, az Aston Martin először a Ford, majd egy kuvaiti cég (az Investment Dar 2009-ben csődvédelmet kért) tulajdona, a Bentley, Bugatti, Lamborghini a Volkswagen Csoporté, a Jaguár először a Fordé, majd az indiai Tatáé és a Maseratit, illetve a Ferrarit pedig a Fiat nyelte le. (Az autógyárak globálisan koncentrálódó egymásba-keresztül-kasul tulajdonlásának lerajzolására még csak kísérletet sem merek tenni egy ideje.) Az ügyes, évtizedeken átívelő márkázás megtette a hatását és persze egyik új tulajdonosnak sem volt érdeke, hogy…

Tovább