Kategória: Aktuális.

A  Médiatanács  300  ezer forintos bírságot szabott ki június 19-i ülésén a TV2 Kalandjárat című műsorának 2013. február 17-i adása miatt. A programban egy hévízi hotel szolgáltatásairól úgy számoltak be, hogy  az népszerűsítette a vállalkozást.

A  műsorszámban  részletesen bemutatták az igénybe vehető kezeléseket, azok menetét,  hatását és eredményét.  Ez  alkalmas volt arra, hogy felhívja a figyelmet  a  szóban  forgó szállodára, bizalmat ébresszen iránta, és ezzel növelje   a   vendégforgalmát.  Mindez pedig anélkül  történt,  hogy a médiaszolgáltató a népszerűsítés szándékát nyíltan vállalta  volna.  A műsorvezető  körülírta a helyszínt is,  mutatták a hotel főbejáratát, vágóképeket játszottak be a környezetéről   és a komplexum egyes helyszíneiről úgy, hogy a vállalkozás elnevezése jól látszott. Azelhangzott információk tehát megtévesztették a közönséget, hiszen a televíziócsatorna a nézők számára nem jelezte a reklámjelleget a szerkesztett tartalomtól elhatárolva.

A  burkolt reklám tilalmával kapcsolatos rendelkezések megsértése miatt a Médiatanács eddig nyolc alkalommal büntette meg a TV2-t az elmúlt másfél év alatt  összesen  1,2 millió forint értékben. A szankciók kiszabásának célja ezúttal is az, hogy a testület minden médiaszolgáltató figyelmét felhívja a jogkövető  magatartásra,   annak érdekében, hogy a törvényi  előírások hatékonyan érvényesüljenek.
(BrandTrend)