Kategória: Aktuális.

Az internet, a közösségi hálók és a mobiltechnológiai fejlesztések alapjaiban változtatták meg annak módját, ahogy a gyártók, kereskedők, márkatulajdonosok kapcsolatba léphetnek fogyasztóikkal. Ráadásul a  márkatulajdonosok álma, hogy a lehető legtöbb információ álljon rendelkezésükre a fogyasztóikról ahhoz, hogy jelentős profitnöveléssel kecsegtető, sikeres kampányokat indíthassanak, a megfelelő helyen  időben és célcsoport számára. Ebben segít a GS1 Magyarország SafeBrand szolgáltatása, amelyhez a Brandbank vállalat által rögzített digitális termékinformációkat hívja segítségül. 

A fogyasztók információ éhsége egy-egy vásárlási döntést megelőzően folyamatosan nő, mely leginkább annak köszönhető, hogy a vásárlás pillanatában ma már több csatornán is elérhetővé válnak a termékadatok, akciók, vásárlói hozzászólások. Persze ezeknek az adatoknak azonnal megszerezhetőknek, relevánsnak és – a vásárlás érdekében – hiteles adatoknak kell lenniük.

Természetesen ahány vásárló, annyi  kérdés: 

– Honnan származik a termék?

– Mennyi a tápértéke?

– Vannak-e benne allergén összetevők?

– Milyen ételek készítéséhez ajánlják?

– Másnak mi a véleménye a termékről?

– Van-e éppen aktuális akció a termékhez? 

A fogyasztó az okostelefonjára telepített Safebrand mobil alkalmazással leolvassa a terméken feltüntetett vonalkódot és az applikáció azonnal megjeleníti a képernyőn a márkatulajdonos által megadott hiteles, ellenőrzött adatokat. A termékadatokon túl ezek lehetnek minősítéssel, allergén vagy speciális összetevőkkel, kapcsolódó termékekkel, receptekkel szolgáló marketing üzenetek is, amelyek akár egy weboldalra is elvezetik a vásárlót minden szükséges információt biztosítva a számára ahhoz, hogy egy-egy termékben megbízzon és vásárláskor SafeBrand terméket válasszon.

mobil-vasarlas-info

A gyártóknak, márkatulajdonosoknak ezáltal lehetőségük van arra, hogy a vásárlási döntés meghozatalakor – bárhol, bármikor következik  is be -, közvetlenül a fogyasztót szólítsák meg, további drága marketing eszközök bevetése nélkül. Nem utolsó sorban az alkalmazást használó fogyasztók vásárlási szokásait is követhetők, így számukra személyre szabottabb ajánlatok, akciók is küldhetők.

A SafeBrand szolgáltatás célja, hogy a gyártók által biztosított, hiteles, megbízható termékinformációkat juttasson el a fogyasztóhoz. A hazai kereskedelmi szektor szereplői számára fontos szem előtt tartani, hogy a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról szóló új 1169/2011 EU rendelet előírja, hogy 2014-től az online értékesítésnél az összes olyan információt fel kell tüntetni, amit a fogyasztó az offline eladás helyén személyesen is elér. A SafeBrand szolgáltatás biztosítja a márkatulajdonos számára, hogy ezen rendeletben előírtaknak megfelelő, szabványossági és minőségi szempontból megvizsgált, és általa jóváhagyott adattartalommal szólítsa meg a fogyasztót. 

A szolgáltatás előnye a vásárló számára pedig az, hogy ezek a hiteles adatok elérhetőek és az okostelefonján megjeleníthetőek függetlenül a vásárlási döntés helyétől. A szolgáltatás igénybe vételével a márkatulajdonosoknak lehetőségük van arra, hogy a vásárlási döntés meghozatalakor, közvetlenül a fogyasztót megszólítva, olyan információkat juttassanak el hozzá, amelyek megjelenítésére nincs lehetőség a terméken, s az eddigiekben mindezt csak a valóságban a terméktől elszakadva, további drága marketing eszközök finanszírozásával lehetett megvalósítani.

Fontos még kiemelni, hogy az információ a fogyasztó kezdeményezésére érkezik meg hozzá, így arról szól, amire kíváncsi, ott és akkor kapja meg, amikor és ahol szüksége van rá, így a gyártó számára garantált, hogy üzenete nem vész el a fogyasztót nap mint nap elárasztó információtengerben.

Az alkalmazás hozzáférést biztosít a márkatulajdonos számára a vonalkód leolvasásokról készült analitikákhoz is, melyekből az alkalmazást használó fogyasztókról és vásárlási szokásaikról értékes adatokat tudhatnak meg, például:

– mit vásárolnak szívesebben a férfiak és mit a nők?

– hol vásárolják leggyakrabban a márka termékeit?

-jellemzően mikor történik a vásárlás?

– milyen akciókban, promócókban vesznek részt szívesen a márka kedvelői?

Ezen információk ismeretében akár konkrét helyhez (pl. egy adott áruházhoz vagy kereskedelmi lánchoz), illetve időintervallumhoz, vagy más szegmenshez is rendelhetők speciális, személyre szabottabb akciók, promóciók. 

A minőségi termékadatok biztosítását a Brandbank végzi. A márkatulajdonosok termékmintákat küldenek a Brandbank számára, a szolgáltató pedig digitális formába önti a termékkel kapcsolatos információkat, a termékekről képeket készít, teljes körűen rögzíti a termékadatokat, majd automatikusan eljuttatja ezeket a kereskedőkhöz. A digitális termékinformációk ezt követően teljes körűen a márkatulajdonos rendelkezésére állnak, így többféle célra is felhasználhatók:  mint pl. az elektronikus kereskedelemben (eCommerce), mobilkommunikációban (MobileCom) vagy akár a hagyományos marketing megjelenésekhez (print media, POS megjelenések, stb.). A digitális termékadatok kezelését tekintve a Brandbank szolgáltatása teljes körű, hiszen a tartalom előállításától kezdődően, azok folyamatos menedzsmentjén keresztül, egészen az elosztásig mindent professzionális szinten valósít meg annak érdekében, hogy a márkatulajdonosok minimális erőforrás ráfordítás mellett tudják maximalizálni online értékesítéseiket, illetve, hogy termékeik mobil telefonokon keresztül is elérhetővé válhassanak.
(BrandTrend)