Kategória: Aktuális.

Az ország nyilvánossága előtt nem ismert, hétköznapi embereket keresnek, olyanokat, akiknek tettei, életszemlélete, társadalmi-, közösségi szerepvállalása példaértékű. A ? Jó embert keresünk ? Keressük Magyarország példaképeit? kampányban ismert példaképek buzdítanak az ismeretlen hétköznapi hősök megtalálására.

A Médiaunió Alapítvány sajtótájékoztatóján Schmidt Mária a Kuratórium elnöke felidézte, hogy az elmúlt négy évben milyen társadalmi célú kampányokat indítottak útnak: foglalkoztak a fogyatékos emberek integrációjával, azzal, hogy a gyerekek és szüleik, nagyszüleik kapcsolatában meghatározó jelentősége van a mesének, a mesélésnek, téma volt az egészséges életmód, és a mindennapi sport fontossága. “Úgy érzem nagyszerű dolog, hogy Alapítványunk felkarol társadalmi problémákat, s hogy a média ezek feldolgozásához továbbra is térítésmentesen felületet biztosít.” – jelentette ki Schmidt Mária.

2013-ban nem egy megoldásra váró társadalmi problémát állít kampányának középpontjába az alapítvány, hanem több fontos értékekre hívja fel a figyelmet. Ennek érdekében az ország nyilvánosságának segítségével olyan társadalmi, közösségi értéket létrehozó embereket keresnek, akik cselekedeteikkel pozitív hatással vannak környezetükre. Az alapítvány abból a feltételezésből indult ki, hogy ezen embereknek, példaképeknek, illetve a tetteiknek bemutatásával rávilágíthatnak arra, hogy a cselekvés, a tenni akarás, az egyéni szemlélet, vagy egy újszerű megközelítés sikerre vezethet egyént és közösséget.

A Médiaunió idei kampányának főtámogatója a Magyar Telekom. “A fenntartható fejlődés iránt elkötelezett vállalatként fontosnak tartottuk, hogy támogassuk a Jó embert keresünk kezdeményezést, és ezzel az eszközzel is felhívjuk a figyelmet arra, hogy az élhető jövő közös felelősségünk. A Telekom az évi sok százmilliós társadalmi befektetésével maga is példát mutat: többek között a hátrányos helyzetű kistérségek fenntartható fejlődésének előmozdítását tűzte ki célul, amelynek első helyszíne Mezőcsát kistérség volt; valamint a Digitális Híd Kistelepüléseken program megvalósítását, amelynek célja, hogy megismertesse az információs és kommunikációs technológia eredményeit és lehetőségeit azokon a területeken, ahol a digitális különbség jelen van.” –  tette hozzá Rózsa Iván,  vállalati kommunikációs igazgató.

A Médiaunió Alapítvány célja az egyéni és társadalmi önbecsülés, az önbizalom erősítése, a közösségteremtés, az előítéletek csökkentése. Célja, hogy az év során szó essen olyan értékekről, mint az aktív állampolgári lét, a közösségépítés, az adományozás, az önkéntesség, a kitartás, a felelősségvállalás, vagy akár az innováció.

Mihók Attila, az alapítvány elnöke elmondta, hogy az elmúlt évek jól bevált gyakorlata szerint idén is két részből áll össze a kampány. Az első, május 28-án induló szakaszában arra buzdítja a Médiaunó Alapítvány az embereket, hogy jelöljenek példaképeket saját környezetükből a www.joembertkeresunk.hu honlapon.

http://youtu.be/LOgM4Z_4AtU

A figyelemfelkeltést szolgáló kreatív anyagokban híres emberek szerepelnek, akik saját példaképeikről, illetve arról beszélnek, hogy mit jelent számukra a példakép, miért fontos szerintük a példamutatás. Vannak köztük idősebbek és fiatalok, tudósok, énekesek, színészek, sportolók, üzletemberek, nők és férfiak egyaránt. A Médiaunió Alapítvány felkérésére szerepet vállalt a kampányban Busa István, Czutor Zoltán, Gerendai Károly, Geszti Péter, Hankiss Elemér, Kemény Dénes, Novák Péter, Rudolf Péter, Schmidt Mária, Somody Imre, Szakcsi Lakatos Béla, Szily Nóra, Tenki Réka, Weisz Fanni. A sajtótájékoztatón is levetített reklámfilmek mellett az ő gondolataik szerepelnek a nyomtatott sajtóban és a közterületi hirdetéseken is.

A kampány második szakaszában a kreatív anyagok az egyének sikereit állítják példaként a középpontba, ám a sikerek mögött mindig lesz valamilyen bemutatandó társadalmi érték. A különböző filmek különböző értékekre épülnek majd. A második kampányszakaszban 2013. október-novemberben már a konkrét példaképeket mutatja be a Médiaunió Alapítvány a magyar médiában.
(BrandTrend)