Kategória: Aktuális.

Áprilisban indult el a rádiós piac összefogásával közösen kialakított új közönségmérés, melyet a következő három évben a TNS-Hoffmann – Mediameter konzorcium fog végezni.

A kutatócégek tavaly decemberében nyerték meg a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) által kiírt közönségmérési kutatási tendert.

A RAME-hez a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) is csatlakozott, így az új közönségmérés a teljes hazai rádiós piacot felöleli, ideértve a közszolgálati, az országos, a budapesti, és a lokális kereskedelmi rádiókat is.

Az új egységes közönségmérés több olyan újdonságot tartalmaz, amit nemzetközileg már több országban is alkalmaznak. Ezek közé tartozik, hogy a day after recall (DAR), magyarul „tegnap” módszeren alapuló rádióhallgatási szokásokat (mobil) telefonon veszik fel a kutatók. A kutatás alapját jelentő kérdőívet a skandináv régióban alkalmazták, ezt adaptálták a magyar viszonyokra. Az alaposabb elemzési és tervezési feladatokat fogja segíteni a TGI (Target Group Index) adatokkal való fúzió.

Az első eredmények a médiapiac és a közvélemény számára is nyártól lesznek elérhetőek.