Kategória: Aktuális.

Ha belépünk a Facebookos üzleti oldalunkra, szembetűnő változásokat tapasztalhatunk az adminfelületen. Most az értesítések helyett, amelyek eddig a bal felső sarokban kaptak helyet, egy új doboz található, amely a posztokat foglalja össze. Itt látható a posztok címe, és hogy hány ember látta őket (összes elérés). Emellett láthatunk egy “Fizetett elérés” nevű oszlopot, ahol azon emberek számát jeleníti meg az oldal, akik a posztot fizetett hirdetésen keresztül látták, illetve egy “Reklámok” oszlopot, ahol lehetőségünk van szélesebb körben elterjeszteni az adott tartalmat – természetesen pénzért.

A szándék az újítások mögött nem más, mint hogy arra ösztönözzék az üzleti oldalakat, hogy a lájkgyűjtés érdekében fizessenek. De itt nem áll meg a történet, ugyanis azért ismételten csak fizetnünk kell, hogy a rajongók láthassák a posztjainkat, hiszen a Facebook EdgeRank nevű algoritmusa rendszeresen elrejti azokat. És mivel a Facebook nem fedi fel, hogyan működik az EdgeRank, az oldaltulajdonosok és a marketingesek csak találgatni tudnak. Régebben elég volt olyan tartalmakat létrehozni – érdekes képekkel, aktivitást generáló kérdésekkel – melyek magasabb elköteleződést generáltak, azonban úgy tűnik, ez többé nem fog működni. Most már előfordulhat, hogy a képes tartalmak sem hoznak kiemelkedő elérést, sőt alulmaradnak az egyszerű, szöveges posztokkal szemben.

A probléma oka, hogy a Facebook…

Tovább

(BrandTrend)