Kategória: Aktuális.

Az országos havazás és a hófúvások lezárt utakat, forgalmi dugókat– helyenként több kilométeres kocsisorokat – eredményeztek a hosszú hétvégén, melyekből órákon át nem szabadultak az utakon rekedtek. A hófúvások által leginkább érintettek mobiltelefonjuk segítségével tudták tartani a kapcsolatot családtagjaikkal, segítőikkel, és tájékozódni tudtak a helyzet alakulásáról.

Március 14-én és 15-én az M7-es autópályán közel 60%-kal többet beszéltek mobiltelefonon a Vodafone előfizetők, az adatforgalom pedig csaknem 15%-kal nőtt, míg az M1-esen elakadt autósok több mint 40%-kal magasabb hívás-és 10%-kal több mobiladat forgalmat bonyolítottak egy átlagos hétköznaphoz képest. A két autópályán a kritikus 72 órában (március 14. 12 óra és március 17. 12 óra között) átlagosan több mint 20%-kal volt magasabb az SMS forgalom, mint hét közben általában. A legkiugróbb időszaknak március 14. estéje bizonyult, amikor a két autópályán veszteglő Vodafone ügyfelek 18 óra és éjfél között egy átlagos nap SMS forgalmának mintegy 55%-át bonyolították.

A közelmúlt eseményei is rámutattak a mobil szolgáltatások, a mobilinternet egyre növekvő, krízishelyzetben pedig egyenesen nélkülözhetetlen szerepére. A mobilszolgáltató bízik benne, hogy a március 14-17. közt, a kritikus 72 órás időszakban országszerte elakadt több száz ügyfelének kellemetlenségeit enyhíteni tudja legalább azzal, hogy az utakon rekedtek vészhelyzet idején bonyolított hívásainak és SMS-einek költségét átvállalja.

A hosszú autóútra indulók a szokásos meleg takaró, innivaló és élelem mellett lehetőség szerint figyeljenek arra is, hogy teljesen feltöltsék mobiltelefonjuk akkumulátorát, illetve lehetőség szerint szerezzenek be autós (szivargyújtó) mobiltöltőt vagy pótakkumulátort, annak érdekében, hogy vészhelyzetben mobiltelefonjukkal a lehető leggyorsabban tudjanak segítséget kérni és tájékozódni.
(BrandTrend)