Egyre többen kérdezik tőlem, van-e értelme a Facebookon kommunikálniuk, kell-e a Facebookkal foglalkozniuk. A kérdést jellemzően két fajta cég teszi fel: a b2b területen érdekelt cégek és a kicsi vállalkozások. Az az igazság, nem tudok egyértelmű választ adni a kérdésre, csak akkor, ha felteszek nekik néhány kérdést. Kb. az alábbiakat:
- Elérhető-e a célcsoportod a Facebookon?
- Lehet-e célozni a célcsoportodra a Facebookon?
Ezekhez persze ismerni kell a célcsoportot, ez néha problémát okoz…
- Mi a pontos célod, amit el akarsz érni?
Na, ez sem mindig egyértelmű…
- El lehet-e ezt a célt érni a Facebookon?
Erre jobbára tudok már én választ adni a fenti ismeretében, de azért ezt a kérdést közösen kell átbeszélnünk.
- Van-e erőforrásod a Facebookon kommunikálni?
Nem, ez még nem a pénzről szól! Ez arról szól, van-e témája, ami oda való, és van-e ideje, amit erre tud fordítani? Olyan nincs, hogy külsős csinál mindent, és csak referál. Mindig kell belsős erőforrás!
- Van-e pénzed rá?
Ki kell fizetni minket, ha kell a segítségünk, érdemes költeni reklámra, és azért néhány alkalmazás sem árt – persze nem azonnal.
- Végül: komolyan gondolod?
Ha a fentiek közt van olyan, amire ‘nem’ a válasz, akkor…