Kategória: Aktuális és Kutatás.

A Nielsen Közönségmérés tájékoztatása szerint 2012 negyedik negyedévében a teljes népesség naponta 4 óra 57 percet töltött a televíziókészülékek előtt, 3 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A gyerekek tévénézéssel töltött ideje 3 óra 26 percről 3 óra 14 percre, a 18-49 éves korcsoporté pedig 4 óra 13 percről 4 óra 11 percre csökkent. Az 50 évesek és idősebbek átlagosan 6 óra 29 percet töltöttek a televízió előtt, pontosan annyit, mint 2011 azonos időszakában.

2012 negyedik negyedévében az országos kereskedelmi csatornák közönségaránya a teljes népesség körében 34.7% volt, az általános szórakoztató csatornáké pedig 15.5%. Ez az előbbi esetében 2 százalékpontos csökkenést, az utóbbi esetében pedig 2 százalékpontos növekedést jelent 2011 ugyanezen időszakához viszonyítva.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A közszolgálati csatornák részesedése a nézett időből 13.4%, a filmcsatornáké 8.2%, az ismeretterjesztő csatornáké 4.8%, a gyerekcsatornáké 4.7%, a hírcsatornáké 4.3%, a zenecsatornáké és a sportcsatornáké egyaránt 2.3%, az életmódcsatornáké pedig 1.8% volt 2012 negyedik negyedévében.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedés arányai az egyes műsortípusok esetében eltérőek. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése csupán 10.2%-os volt a vizsgált időszakban, míg a műsorfogyasztásnak 18.6%-át tette ki ez a műsortípus. A műsorfogyasztás aránya magasabb volt a sugárzás arányánál ezen kívül az információs műsorok, a hírműsorok valamint a nem zenei szórakoztató műsorok esetében. Ellenkező irányú eltérés tapasztalható a művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsortípus esetében: míg a műsoridőnek 13.2%, addig a fogyasztásnak csak 3.6%-át tették ki az ide tartozó műsorok. A műsoridőből való részesedésnél alacsonyabb volt a fogyasztásból való részesedése a sportműsoroknak, valamint a reklámokat, műsorajánlókat is tartalmazó egyéb műsortípusnak. A műsorok iránti kereslet és kínálat nem tért el jelentősen a nem zenés fikció, a zenei és a vallási műsortípusok esetében.

A napi fogyasztási cikkeket hirdető cégek negyedik negyedéves listaáras reklámköltése:
1.:  Procter&Gamble közel 8.1 milliárd forint
2.: Reckitt Benckiser 7.3 milliárd forint
3.: L’Oreal 5.2 milliárd forint

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A toplista első három helyezettjére egyaránt jellemző, hogy az előző év ugyanezen időszakához képest magasabb volt a reklámköltése 2012 negyedik negyedévében.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A GRP szerinti rangsort is a Procter&Gamble vezeti, a második a L’Oreal, a harmadik helyen pedig a Spar Magyarország áll.
(BrandTrend)