Kategória: Aktuális.

A Hyundai Motor a 2013. évi Detroit-i Autószalonon betekintést engedett abba a formai hangvételbe, amely jövőbeli prémium modelljeit jellemezheti, felgyorsítva a vállalat belépését a globális luxuspiacokra.

A HCD-14 Genesis a cseppfolyós fém formanyelvét az áramló folyadék viselkedésének precíz követésével alkalmazza. A mesteri kidolgozásról az ékkő-szerű felületek tanúskodnak. A merész orrkialakítást uraló, szálcsiszolt fém hűtőrács mély, függőleges légbevezető nyílásokat tartalmaz. A motorházfedél hátsó sarkainál az áramlás irányát kihangsúlyozó betétekkel találkozunk, amelyek kialakítása tökéletesen harmonizál a külső visszapillantó tükrökkel. A koncepcióautó oldalnézetből – az A-oszlop és az első tengely közötti, elnyújtott távolságnak, a rövid túlnyúlásoknak, a nagyméretű kerekeknek, a hirtelen beszűkülő üvegfelületeknek és a rövid farnak köszönhetően a klasszikus hátsókerék-hajtású sportszedánokat idéző arányokat mutat. A keréktárcsák prémium könnyűfém ötvözetek keverékéből készült, térközeiket szénszálas betétek töltik ki.

A HCD-14 Genesis tanulmány formatervébe egy prémium, négyajtós sportkupé formavilágát ötvözték bele. Kecses, könnyed sziluettje nem áll ellen a légáramlatoknak, inkább az áramló folyadék formáját követi, miközben drámai kidolgozású felületei természetes visszafogottságot sugallnak. A vezető-központú utastér az infotainment rendszer kezelőszerveit meglepően kialakított, térbeli felületekre cseréli. A laminált és formázott fából kialakított részletek üde és izgalmas, domborzati térképre emlékeztető felületeket hoznak létre az utastér teljes szélességében végig- húzódó műszerfalon.

A hátsó ajtó hátrafelé nyílik: egyetlen, nagyméretű forgópántja szálcsiszolt alumíniumból készült, és az ajtó nyílásától átlósan fölfelé fordul el. Az első és a hátsó ajtókat is kinyitva a HCD-14 Genesis utastere hívogató, tágas és praktikus hatást kelt. A kettős tarajú hullámként megrajzolt középkonzol harmonikusan húzódik a műszerfaltól egészen a hátsó ülésekig. Ez a hullámforma, mint stílusjegy a belső ajtókilincseken és a hátsó fejtámaszokon is visszaköszön. A mérőműszerek és a vezetőt támogató információk egy eklektikus, analóg-digitális tájékoztató központban kaptak helyet, amelynek kialakítása a repülés világából merített ihletet. A vezetőközpontú műszerfal aszimmetrikus középkonzolján az autó vezetéséhez kapcsolódó, elsődleges funkciók elkülönülnek az utas által igénybe vehető kényelmi szolgáltatásoktól. A középkonzolon iPad elhelyezésére szolgáló tárolóhely is található, amely dinamikus vezetés során is kellő védelmet nyújt a benne elhelyezett táblaszámítógépnek.

A Hyundai Motor America, a Hyundai Motor Co. száz százalékos tulajdonú leányvállalata a Detroit-i Cobo Centerben tartotta a HCD-14 Genesis koncepciójármű világpremierjét. A luxusautó-tanulmány a márka jövőben bevezetendő, prémium kényelmi szolgáltatásait is érzékelteti, ideértve olyan élvonalbeli technológiákat, mint a szemmozgást követő és kézmozdulatokat értelmező, újszerű vezérlő rendszer.

A Hyundai prémium járműveinek eladásai világszerte jelentős mértékben emelkedtek, különös tekintettel az Egyesült Államokra, Kínára és a Közel-Keletre.

„A Hyundai Genesis és Equus modelljei ma már komoly szereplőnek számítanak a világ prémium piacain. A bemutatott koncepciójármű tovább emeli a Hyundai ázsióját, mint prémium márka. Ami a továbbiakat illeti, minőségi alapú márkainnovációkra törekszünk” – mondta Tak Uk Im ügyvezető igazgató, a Hyundai Motor Szöulban működő, nemzetközi tevékenységekért felelős részlegének vezetője.

A Hyundai felső kategóriás modelljei, mint a Genesis és az Equus, 2012-ben az előző évhez viszonyítva 24 százalékkal növelték eladásaikat a Koreán kívüli piacokon. A két említett modellből a közel-keleti térségben 4132 darabot értékesítettek, ami éves szinten több mint 45 százalékos növekedésnek felel meg. Az Equus-t a 2012. Év Autójának választotta meg a Közel-Kelet első számú autós szakfolyóirata, a Sport Auto. 

Az Egyesült Államokban, a márka legnagyobb Koreán kívüli prémium piacán, a Hyundai ugyancsak folyamatosan növelte piaci részesedését. A 2009. Év Észak-Amerikai Autójának megválasztott Genesis sikerét követően az Equus eladásai a modell 2010 év végi bevezetése óta erőteljesen emelkednek.

A XVI. Stratégiai Jövőkép Összérték Díjátadón az Equus első helyen végzett a luxusautók körében, olyan versenytársakat előzve meg, mint a BMW és a Mercedes-Benz. 

„Számos prémium termékünk, illetve azok marketingje és értékesítése, valamint a kapcsolódó szolgáltatások terén eltávolodtunk az iparágban szokásos megközelítéstől, és az eredmények minket igazoltak. A Genesis és az Equus egyaránt kilenc százalékos kiskereskedelmi piacrészt tudhat magáénak a maga szegmensében, ami magasabb, mint a Hyundai márka egészére vonatkozó, ötszázalékos részesedés. Ezen sikerünk kiváló alapot teremt új generációs, hátsókerék-hajtású prémium járműveink fejlesztéséhez. A HCD-14 Genesis tanulmány jól mutatja, hogy milyen formai irányba tartunk, és hogy milyen kiemelt jelentőséget tulajdonítunk a menetdinamika és a technológiák fejlesztésének” – hangsúlyozta John Krafcik, a Hyundai Motor America elnök-vezérigazgatója.
(BrandTrend)