Kategória: Aktuális.

Harmadszor is megrendezi az Év Sportolója szavazást közös szervezésben a Nemzeti Sport és a Blikk kiadója, a Ringier Kiadó és a Felix Promotion menedzseriroda. A sportkampány kategóriában a tavalyi T-Home Vivicitta – A Nagy Futópárbaj győzelme után idén a legizgalmasabb kérdés az, hogy – a 2012-es évre vonatkozóan – olimpiai kommunikáció lesz-e a befutó, azaz a közönség kedvence.

Az Év Sportolója online szavazáson összesen tíz kategóriában választhatja ki csak és kizárólag a közönség, hogy mely sportolókat, menedzsert, klubot és sportkampányt szeretné a rangos elismeréssel jutalmazni. Tavaly több mint egy millió voks érkezett be az összes jelöltre.

A Felix Promotion menedzseriroda vezetője, Rácz Felix elmondta, hogy mivel 2012-ben az a londoni olimpiának köszönhetően minden a sport körül forgott, így már a jelöltlista összeállítása is fejtörést okozott a szakembereknek.

„Ilyenkor a márkák is sokkal nagyobb figyelmet szentelnek a sportnak, nemcsak a sportolók, de – végre – a kampányok között is különösen nehéz a jelöltállítás, hiszen jobbnál jobb reklámokkal találkozhattunk. Ráadásul a cégeknek különböző stratégia mentén kellett felállítaniuk a kommunikációjukat: az olimpiát nemzetközi szinten „bekebelező” brandeknek a hiteles hazai adaptáció, a hazai MOB támogatóknak a nemzeti érzés, a saját olimpikonjainknak való szurkolás kiemelése, míg a játékokat nem szponzoráló cégeknek a szigorú szabályozás ellenére is érthető, kreatív megoldások megvalósítása jelentett kihívást. S persze voltak olyan vállalatok, Londontól független sportesemények is, amelyeknek a „sportzajban” kellett érvényesülniük, vagy olyan egész éves társadalmi célú aktivitás, amely éppen ezt lovagolta meg” – mondta a szakember.

Az olimpiára épülő kampányok megvalósítása nem egyszerű feladat. Szigorú szabályok vonatkoznak az ötkarikás játékokra – különösen az esemény idején, illetve azt megelőzően és közvetlenül utána –, hogy mely cégek és milyen módon használhatják az olimpia nevet, logót, szimbólumokat, valamint szerepeltethetik a résztvevő sportolókat.

A 2012 év nyolc sportkampány jelöltje között megtalálható az E.ON, az MVM és a Soproni sör, melyek, mint a Magyar Olimpiai Bizottság különböző fokozatú támogatói valósították meg olimpiai kampányaikat, míg a MOL számos olimpikon szponzoraként sporttámogatói szerepére irányította rá a figyelmet. A Coca-Cola és a Spar tömegsport eseményhez kapcsolódó kommunikációjával, a Samsung sportcélú jótékonysági kampányával jutott be a legjobbak közé, míg a Média Unió egy külön kategória: a londoni seregszemle hatásait is kiaknázva próbálta meg sportolásra buzdítani a magyar lakosságot.

Az Év Sportkampánya 2012 jelöltek:

1. A kampány neve: Coca-Cola Testébresztő Program
A kapcsolódó esemény: Coca-Cola Női futógála
A megbízó: Coca-Cola Magyarország
Ügynökség: Person Communications
Leírás: A Coca-Cola Magyarország Testébresztő program elsődleges célja az volt, hogy szabadidős mozgásra buzdítsa az embereket. A 2012-es kampány célközönsége a nők voltak, amely a Coca-Cola Testébresztő Női Futógálán csúcsosodott ki. A kampány során aktívan használták a közösségi médiát: a videómegosztókat és a hölgyek körében népszerű tematikus blogokat is. Végül több mint 4000-ren vettek részt a margitszigeti eseményen.

2. A kampány neve: Lond.on olimpia
A kapcsolódó márka: E.ON
A megbízó: E.ON Hungária Zrt.
Ügynökségek: ACG HEY, Phd Hungary
Leírás: Az E.ON kampánya során azt próbálta tudatosítani a közönségben, hogy már 2005 óta a Magyar Olimpiai Csapat Gyémántfokozatú Főtámogatója. Ehhez 4 darab 25 másodperces szpotot készítettek, melyekben olimpikonokat mutattak be figyelemfelkeltő, szórakoztató és szokatlan, egyszóval emberközeli helyzetekben. A reklámok 25 csatornán futottak rendszeresen május 14.és június 17. között.

3. A kampány neve: 3×1 és jobban megy!
A kapcsolódó márka: Média Unió
A megbízó: Média Unió Alapítvány a Társadalmi Tudatformálásért Közhasznú Egyesület
Ügynökségek: Hat márkaművek, Open Communications, Berg Média, Post Edison
Leírás: A Média Unió a Társadalmi Tudatformálásért Alapítvány társadalmi célú kampánya is hasonló célt tűzött ki maga elé: növelni a heti rendszerességgel mozgók számát. A többek között televíziós, sajtó- és közterületi hirdetési kampányt kiegészítve az Erzsébet téri Sportplaccon 12 héten át sportrendezvényeket rendeztek, valamint országos sporteseményeken vettek részt, illetve Sportos csütörtök rendezvénysorozatukon országosan 150 egyesületet és klubot mozgattak meg. A hirdetésekben pedig többek között olimpikonokkal és hírességekkel próbálták meg elérni az embereket.

4. A kampány neve: „Le a kalappal!”
A kapcsolódó márka: MOL
A megbízó: MOL Nyrt.
Ügynökségek: Human Telex, Cafe Media, Neo Interactive, Carnation
Leírás: A MOL is a sporttámogatói szerepének ismertebbé tételét tűzte ki célul a „Le a kalappal” olimpiai kommunikációja során. A kampánynak két fő esemény – a „Le a kalappal” flash mob és a Kalapos videó üzenetek – képezte a vázát, az előbbiből, azaz a 200 táncos olimpikonokat köszöntő meglepetés táncából készült videó megközelítőleg 100 ezer letöltést ért el a You Tube-on. Emellett azonban számos kommunikációs eszközt is használtak, többek között kreatív sajtóhirdetések és Facebook nyereményjáték kísérte a kampányt.

5. A kampány neve: MVM Olimpikon Életút Program
A kapcsolódó márka: MVM
A megbízó: MVM Magyar Villamos Művek Zrt.
Ügynökségek: Hung-Ister Zrt.
Leírás: A Magyar Villamos Művek Zrt. a MOB Olimpikon Életút Program gyémánt fokozatú főtámogatójaként azt szeretné, ha összhangot teremthetne az élsportolóink, olimpiai büszkeségeink versenyzői pályafutása és a civil életre történő felkészülése között. A program egyértelmű, modern és az MVM imázsához illő bemutatását valósították meg két olimpikon, Vörös Zsuzsa olimpiai bajnok öttusázó és Kozmann György kétszeres olimpiai bronzérmes kenus részvételével.

6. A kampány neve: Samsung Hope Relay
A kapcsolódó program: SMART Sport a Gyermekekért
A megbízó: Samsung Electronics Magyar Zrt.
Ügynökségek: Leo Burnett, kirowski, Eurolex Consulting Media & PR, HPS Experience
Leírás: A magyarországi „SMART Sport a Gyermekekért” jótékonysági kezdeményezés a világ 17 országában elindított Samsung Hope Relay program része volt, melynek keretében több sportakciót is szerveztek. A kampány valóban egyedi és formabontó volt, elég, ha csak a SMART-kilométer gyűjtésre gondolunk, amikor egy okostelefonos gps alkalmazást használva futottak a résztvevők nap mint nap a minél nagyobb távokat a minél nagyobb adomány összegyűléséért.

7. A kampány neve: „Emeljük poharunkat a Magyar Olimpiai Csapatra!”
A kapcsolódó márka: Soproni sör
A megbízó: Heineken Hungária Zrt.
Ügynökségek: Kaméleon
Leírás: A sörmárkákat idén a Soproni képviseli, amely az „Emeljük poharunkat a Magyar Olimpiai Csapatra!” kampányában digitális kapcsolat hozott létre a szurkolók és a sportolók között, vagyis a rajongók egy Facebook alkalmazás segítségével virtuálisan söröztek és szurkoltak a magyar csapatért. A közösségi média a már ismert, sikeres tv-reklám sorozat aktuális részeit hatékonyan egészítette ki.

8. A kampány neve: „Kell a hangod, kell a tapsod!”
A kapcsolódó esemény: Spar Budapest Nemzetközi Maraton
A megbízó: BSI, Spar Magyarország Kft.
Leírás: A 27. Spar Budapest Nemzetközi Maratonhoz kapcsolódó „Kell a hangod, kell a tapsod!” kampány különlegessége, hogy a futók mellett a „kívülállókat” is bevonta a célcsoportba. A kampányhoz nyereményakció is társult: akik a sajtóhirdetésekből kivágható szurkolói kuponokon megjelölték kedvenc résztvevő futójukat és azt a helyszínen kihelyezett gyűjtőládákba bedobták, sorsoláson vehettek részt.

(BrandTrend)