Kategória: Aktuális és Kutatás.

Tévé a magyar fogyasztók tájékozódásának fő forrása egészség megőrzését szolgáló terméknél és gyógyszernél, kozmetikumnál és bőrápoló készítménynél, valamint a személyi higiénia termékeinél.

A vásárlás színhelyén látható eladásösztönző eszközök révén tájékozódnak legtöbben élelmiszerrel és itallal, ruházati cikkel és cipővel, továbbá ékszerrel és dísztárggyal kapcsolatban.

A világhálón található információk játsszák a legnagyobb szerepet a fogyasztók számára mobiltelefon készülékre vonatkozóan hazánkban is, ahogyan Európa huszonkilenc vizsgált országában is. Nálunk a megkérdezettek 41, földrészünkön pedig átlag 46 százaléka jelöli meg tájékozódása fő forrásának a webet.

Utána hazánkban a tévé következik 23, eladáshely 15, barátok vagy rokonok ajánlása 13, reklámújság vagy szórólap 10, újság 9, magazin 5, valamint rádió 4 százalékos említéssel. (Egy megkérdezett több forrást is megjelölhetett).

Személyes használatú elektronikai készülékről az információk fő forrása az Internet a magyar fogyasztók 39 százaléka számára, majd a tévé következik 18, a vásárlás helyszínén beszerezhető tájékoztatás 17, újság 14, barátok vagy rokonok 12 százalékkal, míg további 34 százalékon a többi médium osztozik.

Autónál a sorrend szintén Internet, tévé és a vásárlás helyszíne, sorrendben 36, 20 és 14 százalékos említéssel. Ez összesen 70 százalék. Utánuk következnek barátok és rokonok, újság, magazin, reklámújság vagy szórólap, valamint rádió.

A napi fogyasztási cikkek közül élelmiszerről és italról a magyar fogyasztók 29 százaléka tekinti fő információforrásnak a vásárlás helyszínén látható eladásösztönző eszközöket, 21-21 újságot, valamint barátokat és rokonokat. Tévénél az arány 20 százalék, reklámújságnál vagy szórólapnál 17, Internetnél 13, magazinnál 7, míg rádiónál 4 százalék.

A nyomtatott sajtó, konkrétan újság vagy magazin mint leggyakrabban említett fő információforrás a következő termékeknél került a leggyakrabban említett öt közé: Élelmiszer és ital (újság 21 százalék), kozmetikum és bőrápoló készítmény (magazin 16, újság 14), ruházati cikk és cipő mellett háztartási felszerelési cikk (újság 15-15) személyes használatú elektronikai készülék (újság 14), elektromos háztartási gép (újság 12), ékszer és dísztárgy (magazin 10), autó (újság és magazin 7-7).

Termékekre vonatkozó információk fő forrása a magyar fogyasztók számára. Az egyes médiumokat említő válaszadók százalékában.

Forrás: Nielsen

(BrandTrend)