Kategória: Aktuális és Kutatás.

Napjaink hálózatba kapcsolt társadalmában, ahol figyelmünket szinte állandóan megosztjuk a fizikai világ és az internet között, hamarosan értelmetlen lesz az offline és online valóságot különválasztani. Világszerte egyre több a rendszeres internethasználó – az okostelefon-tulajdonosok közel 40 százaléka már reggel, mielőtt az ágyból felkelne, rácsatlakozik az internetre.

A mobilalkalmazások használatának robbanásszerű növekedése komoly hatással van a vásárlási szokásokra. Ezt kutatja az in-line vásárlást vizsgáló fogyasztói felmérés, amelyet a Koppenhágai Jövőkutató Intézet az Ericsson ConsumerLab-bal közösen készített. Az Egyesült Államokban gyűjtött adatokra építő jelentés szerint az okostelefonok már most fontos szerepet játszanak a vásárlási élményben. Az Egyesült Államokban 10 okostelefon-tulajdonosból négy használja a telefonját kisebb összegű fizetési tranzakciókra, termékek vonalkódjainak beolvasására vagy kuponok letöltésére.

A riport az in-line shopping jelenségére hívja fel a figyelmet; így jellemzik a fogyasztók törekvését az áruházi és online vásárlás előnyeinek kombinálására. A vásárlók szeretnék megnézni, megérinteni és kipróbálni a termékeket, összehasonlítani az árakat és egyéb részletes termékinformációt gyűjteni – mindezt anélkül, hogy idejüket sorban állással töltenék.

„A fogyasztók számára a vásárlás természetes része a mindennapi életnek, ezért olyan alkalmazásokra vágynak, amelyek ezt kényelmesebbé, egyszerűbbé teszik.” – fogalmaz Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási vezetője. „Ahogy az internethez is korlátlan, állandó hozzáférést szeretnének, úgy a vásárlást is legszívesebben akkor bonyolítanák, amikor éppen szükségük van az adott termékre vagy szolgáltatásra. A kiskereskedőknek fel kell ismerniük ezt az igényt, és elébe is kell menniük, ha az elkövetkező években sikeresek szeretnének lenni.”

A felmérésből kiderül, hogy az okostelefon-tulajdonosokat jobban érdekli az online vásárlás lehetősége, mint azokat, akik nem rendelkeznek ilyen készülékkel. A 12 elemzés alá vont termékkategóriából 8 esetében a fogyasztók az áruházi és online vásárlás kombinációját részesítették előnyben az online vásárlással szemben.
(BrandTrend)