Kategória: Aktuális.

Ezúttal Mari Smith oldaláról hozunk egy írást, mely ad néhány jó tippet a közelgő ünnepek kihasználására közösségi média marketing szempontból!
Talán már nem korai beizzítani az ünnepi fényeket, és időszerű megkezdeni annak eltervezését, hogy hogyan használhatóak ki a legjobban a Facebook nyújtotta lehetőségek az ünnepek alatt! Az évnek annak a szakaszába léptünk, amikor sok vállalkozás az egész éves profitjának közel (vagy több mint) felét termeli ki, ugyanis ezekben a hónapokban könnyebben nyílnak a pénztárcák, legyen szó ajándékokról vagy jótékonykodásról. Milyen módszerekkel tudjuk ügyesen kihasználni az ünnepi időszakot a közösségi hálón? Ebben segít az alábbi 12 tanács.

 

1. Dekorálj!

Borítóképed és profilképed mindig alkalmazkodjon a nagyobb ünnepekhez! Ha így teszel, vizuálisan máris ráerősítettél arra, hogy a rajongóid ünnepi hangulatba kerüljenek!

2. Tervezz időben!

Ha webáruházat működtetsz, vagy körülményesen beszerezhető termékeket árulsz, mindenképp határozd meg azt a végdátumot, ameddig az összes rendelésnek be kell érkeznie ahhoz, hogy karácsonyig mindenki biztosan megkapja. Ugyanez vonatkozik a kuponos akciókra és a játékok, promóciók lezárására is: ha például karácsonyi ajándékkal kecsegtetsz egy játék nyereményeként, gondoskodj róla, hogy időben hirdess nyertest és valóban a fa alatt legyen Szenteste a tőled kapott ajándéka!

3. Döntsd el, milyen alkalmazás, játék, verseny hozhatja meg számodra a kívánt eredményeket az ünnepek alatt!

Alapvetően négyféle játékot különböztetünk meg a Facebookon: szövegbeküldős, képfeltöltős, videófeltöltős és minden egyéb (angol gyűjtőnevén „sweeptakes”, mely magában foglalja az összes könnyen játszható és látványos flash megoldást). Az első három több erőfeszítést igényel a rajongóidtól, viszont nagyobb lehet a relevancia és ezzel a vásárlóerő is, a negyedikhez viszont csak egy jó ötlet kell, és a híred máris vírusként terjedhet (erre kitérünk a 8. pontban bővebben).
Ilyen alkalmazásokat erre szakosodott cégek fejlesztői tudnak készíteni (pl. Be Social ;) ), de ingyenesen elérhető alkalmazások is vannak.

4. Készíts listát kiemelt ügyfeleidről!

Állíts össze egy listát, és akik „jól viselkedtek”, legyen szó kiemelt partnerről vagy törzsvásárlóról: ajándékozz nekik még karácsony előtt extra kedvezményt vagy ingyenes kiszállítást!

5. Szellemülj át!

Ne csak valami sablonüzenetet fogalmazz meg, hanem tényleg alkalmazkodj az ünnep szellemiségéhez. A karácsony a családról, a barátokról és a szeretetről szól, lefordítva ezt a média nyelvére: ilyenkor mindenki szereti a másikat, nem csak azt, akivel különösen szoros a kapcsolata. Érdemes ezt az időszakot (például az Adventet) felosztani 4 hétre, és ezzel kapcsolatos akciókat hirdetni, később pedig beleszőni az újévi utalásokat is. Ha esetleg karácsonyig minden nap szeretnél valamivel kedveskedni a rajongóknak, használj adventi naptárt!
Mint már korábban írtuk, ilyenkor sok pénztárca kinyílik, és az emberek hajlamosak szélesebb körben ajándékozni, mint egyébként tennék.

6. Adakozz!

Az ünnepi szezon jó alkalom arra is, hogy karitatív szervezetekkel együttműködve gyűjtést rendezz. Legyen szó rászorulókról vagy egy induló projektről, egy ilyen lépés egyrészt becsülendő, másrészt új rajongókat hozhat az oldaladra.

Tovább