Kategória: Aktuális.

Nem olvastam a törvény szövegét, hiszen még hatályba sem lépett, de a hír így szól: Az új szabályozás szerint a pártok kampányidőszakban a sajtóban csak a közmédiában és a nyomtatott lapokban hirdethetnek, kereskedelmi tévékben és internetes lapokban nem.

Nos, elgondolkoztam ezen mondat internetes részén, és arra jutottam, hogy megint sikerült adni a szarnak egy böcsületes pofont. Nézzük, miért nincs semmi értelme ennek a szabályozásnak azon kívül, hogy az internetes médiumok ne kaphassanak pénzt pártoktól.

Először is, a magyar internetezők jelentős része nemcsak magyar szolgáltatást használ az interneten. Ha a Google.hu-t magyarnak veszem (mivel van a Google-nek idehaza cége), akkor is ott van a Facebook, a maga bő négy milliós hazai felhasználói bázisával.

Másodszor, a törvény jelen tiltása arról szól, hogy a pártok nem hirdethetnek. De vajon én feladhatok hirdetést, mint magánszemély? Vagy ha engem megfoghatnak, akkor kedves angol rokonom, aki angol állampolgár, feladhat hirdetést? A Facebookon adja fel, mindössze a célzást állítja magyarra! És ha megjelenik egy hirdetés:

Szavazz a Fideszre!

Akkor kit fognak büntetni? A pártot? Vagyis akkor kibaszásból hirdethetünk a másik nevében? Vagy a hirdetés feladóját? Aki nem magyar és nem vonatkozik rá a törvény? Vagy a médiát? Amelyik nem is magyar? Hogy lesz ez, kedves elvtársak uraim? Ja, értem, erre lesz a másik törvény, ami lekapcsolhat lapokat, és ekkor fogja a Magyar Állam lekapcsolni a Facbookot? Amit majd itthon és külföldön mindenki szó nélkül elvisel?

Ugye, érthető a dolog abszurditása?

Másrészt, a felkent törvényhozó testület ismeri-e a szóbeszéd marketing fogalmát? Tudja-e, hogy annak egyik fontos helye az internet? És azt tudja-e, hogy erősebb és hatékonyabb, mint bármi más? Ha ragaszkodunk ahhoz, hogy nem lehet hirdetni a pártokat a neten, akkor nem lehet beszélgetni sem a programjukról, nem lehet beszélgetni a rendezvényekről, a jelöltekről, semmiről.

Kedves korlátolt Bástya-elvtárs-ivadékok ott a kupolás épületben!

Tovább