Kategória: Aktuális és Kutatás.

A Kupon Világ a magyarországi Dotcommerce Day alkalmából közvélemény-kutatást végzett vásárlói közösségének körében azok internetes vásárlási tapasztalatairól.

A megkérdezettek közel egytizede tekinthető szenvedélyes vásárlónak, ők hetente legalább egyszer vásárolnak online. Rendszeres vásárlónak 10 megkérdezettből 3 minősül, míg minden harmadik megkérdezett 2-3 hónapnál ritkábban vásárol az interneten.

Az internetes vásárlók közel fele esetében 10 és 50 ezer forint közé tehető a legmagasabb összeg, amennyit egy online tranzakció során elköltött. Az online vásárlás okaként a vásárlók háromnegyede a kényelmet említette. Az olcsóbb árakat tíz megkérdezettből 6 emelte ki, míg az időtakarékosságot a válaszadók körülbelül fele tartja fontos szempontnak.

Az internetes vásárlók körében a szolgáltatások a legnépszerűbbek, míg a termékek közül könyvet, filmet, Cd-t vásárolnak leginkább.  A megkérdezettek 36 százaléka „mindenvevő”, azaz nincs olyan termék, amelyet ne vásárolna meg interneten. A válaszadók kétharmada „válogatós”, ők elzárkóznának bizonyos termékek megrendelésétől. A legtöbben, 37 százaléka a megkérdezetteknek ruházati cikket soha nem rendelne online. Az étel- vagy italrendeléstől a megkérdezettek egynegyede, míg a műszaki cikkek megvásárlásától a megkérdezettek 16 százaléka idegenkedik.

Az internetes vásárláshoz kötődő sok negatív tapasztalatról mindössze a megkérdezettek 1 százaléka számolt be, míg a vásárlók 56 százalékának semmilyen negatív tapasztalat nincs az online vásárlással kapcsolatban. Az online vásárlási ajánlatról leggyakrabban az ajánlattevőtől érkező e-mailen keresztül szereznek tudomást, de jellemző források a honlapokon és közösségi oldalakon megjelenő hirdetések is.

A vásárlók legnagyobb része a barátai, ismerősei személyes ajánlásában bízik leginkább, amikor egy termékről szolgáltatásról tájékozódik. A megkérdezettek kétharmada bízik a szakértők, szakújságírók véleményében is, sőt majdnem ugyanennyien a blogokon, fórumokon tett hozzászólásokat is hitelesnek tartják. A gyártók, szolgáltatók hirdetései kevésbé hatékonyak, hiszen ezekben a fogyasztók alig több mint egynegyede bízik meg.

A megkérdezettek egynegyedével gyakran, míg kétharmadával előfordult már, hogy ajánlott ismerőseinek egy terméket vagy szolgáltatást, ha elégedett volt vele. Mindössze a megkérdezettek 2 százaléka nem élt soha a pozitív ajánlás lehetőségével. A megkérdezettek döntő többsége személyesen ajánlotta a terméket vagy szolgáltatást, ha elégedett volt vele. Az elégedetlenségünknek kevésbé adunk hangot, mint az elégedettségünknek. Tíz megkérdezettből hét panaszkodott már, igaz csupán a vásárlók 7 százalékával fordult ez gyakran elő. Tíz megkérdezettből nyolc személyesen adott hangot kritikai észrevételének, míg a válaszadók negyede tekinthető „kritikus internetezőnek”, ők vagy blogban, fórum hozzászólásban vagy a közösségi médiában kritizáltak terméket vagy szolgáltatást.
(BrandTrend)