Kategória: Aktuális.

Az 1968-ban New Yorkban az Amerikai Marketing Szövetség által alapított EFFIE-díj a marketing és kommunikációs szakma egyik világszerte legkiemelkedőbb elismerése, amelynek célja az olyan hatékony reklámkampányok elismerése, amelyek az adott piaci környezetben ténylegesen beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. Az EFFIE az egyetlen olyan szakmai díj, amely a kreativitáshoz hozzárendeli a marketing- és reklámcélok megvalósításának sikerét is, azaz az egyetlen, amely a reklám mögötti valódi célt, az eredményességet díjazza. A 44 éves „kora” ellenére ma is fiatalos szakmai megmérettetés olyannyira attraktív és meghatározó, hogy világszerte több mint 40 országban rendeznek helyi EFFIE-t, Magyarországon az idei a 11. kiírás.

Az EFFIE tartós szakmai elismertsége nem utolsósorban a széles iparági tudásra épülő zsűrizésre vezethető vissza: a hazai kommunikációs szakma közel 120 (!) képviselője két napos alapos és minden részletre kiterjedő zsűrizéssel választotta ki a döntőbe jutott alkotásokat. Az ügynökségi, megrendelői és média oldalról érkező zsűritagok 57 ügynökség 70 pályamunkáját találtak további értékelésre alkalmasnak, ezek kerültek a szakma terminológiája szerint a rövid listára. A zsűritagok az értékelés folyamán kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a kampányok megvalósítása során az ügynökségek a mai gazdasági helyzetben, csökkenő büdzsék mellett hogyan, milyen stratégiai megvalósítással érték el a kitűzött célt, a minél hatékonyabb eredményt.

Itt lehet nézelődni: EFFIE_2012_shortlists

Kiemelkedő teljesítményt nyújtott öt ügynökség, amelyek a legtöbb shortlistes alkotást tudhatják magukénak: az ACG Reklámügynökség és a PHD Hungary egyaránt hét-hét pályamunkával kerültek a rövid listára, őket az MC Mediacompany (5), a Mindshare (5) és az OMD Hungary (5) követi, de jól teljesített a Café csoport, a Kirowski Isobar, az Ogilvy & Mather Budapest, valamint a Rebel Rouse is. Utóbbiak négy-négy alkotással jutottak a döntőbe.

Az EFFIE-n idén 12 kategóriában lehetett nevezni, amelyek közül a legtöbb döntős alkotással az Élelmiszer (14), a Szolgáltatások (13), és a Fogyasztási cikkek (9) emelkedett ki. Sikeresen debütált az idei EFFIE új „Big Marketing Idea” kategóriája is, ahol 5 kampány jutott döntőbe. A nevezés és a zsűrizés is egy egyedülálló online rendszeren keresztül zajlott, amit a Sign online ügynökség fejlesztett ki.

A díjazott ügynökségek példás munkájukért járó szakmai elismeréseiket, az Arany, Ezüst és Bronz EFFIE-ket a Nemzeti Színházban megrendezendő Díjátadó Gálaesten vehetik át 2012. október 18-án.

A hazai EFFIE-t a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata közösen szervezi.
(BrandTrend)