Kategória: Aktuális.

A cég 84 éves olimpiai partnersége során korábban még sosem csinált olyan kampányt, amelynek fő célcsoportja a tinédzserek voltak. A Kapd el London ütemét kampány, amely világszerte több mint 100 országot érint, a következőket tartalmazza:

Olimpiai Fáklyaváltó – 1 300 lelkes reménység kapott lehetőséget arra, ami csak egyszer adódik egy életben, hogy vihesse az olimpiai lángot. Az olimpiai fáklyaváltó során beutazták az Egyesült Királyságot a 8 000 mérföldön átívelő úton.

Integrált Marketing Kampány – Kapd el London ütemét – a Coca-Cola globális integrált marketing kampányának célja közelebb hozni a tinédzsereket az olimpiai játékokhoz és általában véve a sporthoz. A fiatalok zene iránti szenvedélyére alapozva a kampány egyesíti London ritmusát az olimpiai sportágakkal, hogy ez a korosztály is a 2012-es londoni játékok részesévé váljon.

Világhimnusz, Dokumentumfilm és TV Reklám – A Coca-Cola a Grammy-díjas Mark Ronson producerrel és a Mercury-díj jelölt Katy B-vel készítette el a kampány himnuszát, amelynek címe „Anywhere in the World”. Ronson négy hónapon keresztül utazgatott, hogy rögzítse öt atléta hangját – edzéseiket megfigyelve egyedi és szokatlan módokon vette fel a hangeffekteket sportolásuk közben, amelyeket később felhasznált a dalban. Ronson kreatív tevékenységét egy dokumentumfilmben is megörökítették. A dalon túl egy globális TV reklámot is készítettek, amelyet már az egész világon vetítenek. A reklámfilmben (amely 30 és 60 másodperces verzióban készült el, csak úgy, mint a két hosszabb film két és négyperces formában) a következő atléták szerepelnek:

Kseniya Vdovina, 400 méteres futó (Oroszország) – A szívverését pontosan percenkénti 120 ütemnél rögzítették, hogy összeillesszék a dal percenkénti ütemével.

Maria Espinoza, taekwondo (Mexikó) – A dal Maria edzőjének hangjával indul, amint jelzi a küzdelem kezdetét. Az ellenféllel való viaskodás jellegzetes hanghatásai és a sportolónő rúgásainak hangja visz hangsúlyokat a dalba.

Darius Knight, asztalitenisz (Nagy-Britannia) – Darius nyögései emberközeli jelleget adnak a dalnak, akárcsak az asztalnak ütődő pingpong labdák kopogása.

David Oliver, 110 méteres gátfutás (Egyesült Államok) – David lábainak földet érése adja a ritmust a dalhoz.

Dayyan Jaffar, íjászat (Szingapúr) – Mark Ronson szerint a célba fúródó nyilak hangja képes a lehető legtisztább lábdob hangot kiadni.

A Coca-Cola Bemutatja: Beat TV – A játékokról a hét minden éjszakáján közvetíti július 30-a és augusztus 10-e között. A Ritmus TV műsorvezetői Laura Whitmore, Darren McMullen és Dave Berry. A műsor a játékok közösségi oldalát mutatja be; közvetít sportsztárokkal és hírességekkel készült interjúkat, vicces sportfeladatokat rengeteg nemzetközi hírességgel és élőzenei fellépéseket a világ legnagyobbjaitól. A vendégek sorában lesz Mark Ronson, Katy B, Dizzee Rascal, Rupert Grint, a The Wanted zenekar, Paloma Faith és a The Stereophonics.

Digitális & Mobiltelefon Alkalmazás – A rajongóknak lehetőséget nyújtva arra, hogy kifejezhessék saját ritmusukat is, a Coca-Cola innovatív számítógépes és mobiltelefonos alkalmazásokat hozott létre, amelyek segítségével a fiatalok elkészíthetik saját remixüket az „Anywhere in The World” alapjaira és ezt a közösségi médiafelületeken megoszthatják a többiekkel is. Már 3,3 millió ember megalkotta és a www.coca-cola.com/theolympics oldalon meg is osztotta saját verzióját a számítógépes, mobiltelefonos és SMS alkalmazásokon, valamint az okostelefonokra készült “My Beatmaker” alkalmazáson keresztül.

Coca-Cola Beatbox – A játékok ideje alatt közel 200 000 vendégre számítanak az olimpiai faluban található Coca-Cola Beatbox épületében, amelyet Pernilla Ohrstedt és Asif Khan londoni építészek terveztek. A köralakú épület mintha élne, egyfajta hangszerként működik, amelyen az “Anywhere in the World” interaktív hangjait használva, az épület körül mozogva lehet játszani.

Felfrissülés a Játékok alatt – A Coca-Cola fogja felfrissíteni és hidratálni azt a várhatóan 14 000 atlétát, 7 000 hivatalos személyt, 20 000 dolgozót és önkéntest, valamint több mint 6 millió nézőt, akik az Olimpiai Faluban gyűlnek össze. A cég az 1948-as olimpiai játékokon még csak egyetlen terméket kínált, egyetlen méretben, de mára már több mint 500 márkát vonultat fel a 2012-es londoni játékokon, így az olimpiai és paralimpiai játékok történelmében a Coca-Cola fogja a valaha volt legszélesebb választékban és legtöbb csomagolás-méretben kínálni üdítőitalait, hogy minden életstílushoz és igényhez alkalmazkodjon.

Powerade Sportakadémia – Az amatőr sportolóknak lehetőséget adva a profikkal való edzésre, a játékok alatt egy hétig tartó Powerade Sportakadémián öt sportágban fejleszthetik magukat az érdeklődők – atlétika, úszás, futball, biciklizés és kosárlabda – valamint inspirációs előadásokat hallgathatnak meg, hidratációs és táplálkozási tanácsokat is kaphatnak. A szakértő edzők és atléták, az olimpiai atléta és korábban világbajnok Mechelle Lewis Freeman (US), az NBA kosárlabda sztár John Amaechi (GB) és Nagy-Britannia olimpiai úszócsapatának vezetőedzője, Ben Titley lesznek.

Testmozgás Programok – Az olimpiai játékokat több mint 80 éve támogató márka olyan atlétáknak teszi lehetővé a versenyzést, akik egyébként nem tehetnék. Napjainkban a Coca-Cola Company több mint 250 testmozgási és táplálkozást oktató programot támogat több mint 100 országban. Nagy-Britanniában a StreetGames-el való három éves partnerkapcsolat több mint  110 000 fiatalt fog közelebb hozni a sportoláshoz.

Örökség – A Coca-Cola elkötelezett a LOCOG’s elképzelésének megvalósítása iránt, mely szerint a 2012-es londoni olimpiai játékok váljanak a legfenntarthatóbb olimpiává. A 2012-es londoni árusítóhelyek mindegyikén 100%-ig újrahasznosítható csomagolásban árulják a

Coca-Cola termékeket és minden visszaváltott üres palackot újra felhasználnak.

“Az olimpiai játékok büszke támogatójaként a Coca-Cola izgatott, hogy végre elérkezett 2012 London. A “A Kapd el az ütemet™ (Magyarországon „Kapd el London ütemét”) kampány világszerte arra ösztönözte a tinédzsereket, hogy legyenek részesei a 2012-es londoni olimpiai játékoknak a zene és a sport iránti szenvedélyükön keresztül. Örülünk, hogy meg tudjuk mutatni a fiataloknak az egész világon, hogyan mozdul a ritmusra a házigazda város a játékok ideje alatt.” – nyilatkozta Joe Tripodi, a Coca-Cola kereskedelmi és marketing igazgatója.
(BrandTrend)